کد خبر: 232412
۰
۰
نسخه چاپی

تلاش برای متوقف نشدن حرکت سازندگی/اجرای طرح ابرار در اولویت است

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد اسلامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان الیگودرز با اشاره به اینکه دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می گویم، اظهار داشت: خوشبختانه نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شده است، در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات همه پروژه‌هایی که مطرح کردند را لحاظ می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه دست کمیسیون است، دست دولت که نیست، تصریح کرد: ما به عنوان وزارتخانه که نمی‌توانیم خلق بودجه کنیم، یک ردیف داریم، یک تخصیص از خزانه، تمام سعی و هم و غم ما این است که حرکت سازندگی متوقف نشود، چرخ پیشرفت کشور کُند نشود و به توازن و عدالت منطقه‌ای هم توجه می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کُل روکش آسفالت راه‌های کشور را پایش و تصویربرداری کرده‌ایم و می‌دانیم در کدام قسمت وضعیت آسفالت راه‌های اصلی و فرعی چگونه است، افزود: یک دوره پر تراکم سیل و آسیب‌های متأثر از برف و یخ زمستانه را سال گذشته پشت سر گذاشتیم.

اسلامی ادامه داد: در سیل برآورد خسارات به راه‌ها ۵۵۰۰ میلیارد بود، تخصیص اول این خسارات که نصف آن ملی و نصف دیگرش استانی بوده ۱۵۰۰ میلیارد است که تنها ۹۰۰ میلیارد اعتبار برای پروژه پلدختر- خرم آباد متعهد شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سیل ۱۲ هزار کیلومتر راه و ۷۰۰ پل آسیب دیده داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) را تهیه کرده‌ایم، شاخص‌های توسعه و برخورداری را بارگذاری کرده‌ایم و اولویت ما در لرستان همین موضوع است، اظهار داشت: الیگودرز برای ما اولویت است و در طرح «ابرار» هم بیشترین سهم را برای آن گذاشته‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه هم خودم مطلع هستم و هم از زمانی که در وزارتخانه بوده‌ام ۱۰ تا نماینده ویژه به منطقه فرستاده‌ام و اشراف داریم بر مشکلات، تصریح کرد: تا پایان سال و تا قبل از آغاز فصل سرما مهم‌ترین اولویت ما در شهرستان الیگودرز برخی پروژه‌ها از جمله سه راهی شول آباد است.

وی افزود: در خصوص محور بزنوید- امامزاده محمد بن حسن، ۳۰ کیلومتر شن ریزی و ۱۰ کیلومتر آسفالت خواهد شد، در رابطه با محور خان آباد نیز ۱۰ کیلومتر تعریض و آسفالت انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اختصاص زمین مورد نیاز طرح گردشگری سد حوضیان در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده و زمین مورد نیاز واگذار می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید