کد خبر: 232435
۰
۰
نسخه چاپی

رشد ۴۰ درصدی مبتلایان به کرونا در ایلام در ۱۱ روز گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه چهارشنبه در صدا و سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: در آغاز بیماری کرونا وحدت و همدلی بسیار قوی در استان شکل گرفت و مردم با پویش‌های نه به چادر زدن، نه به مسافرت، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، با پویش ماندن در خانه و … همراهی بسیار قوی داشتند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول با اتحاد و همدلی مردم علیه کرونا بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان برای آسیب دیدگان از کرونا جمع آوری شد و در مرحله دوم به خاطر از سرگیری فعالیت‌ها و آسیب ندیدن بیشتر کسب و کار مردم تصمیم گرفته شد فاصله گذاری اجتماعی تبدیل به فاصله گذاری هوشمند شود.

استاندار ایلام افزود: در مجموع با آمادگی قوی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کرونا در استان تشکیل شد و بالغ بر ۶۵۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمت شد.

امروز آمار مبتلایان در استان به شدت در حال افزایش است

وی گفت: بعد از اجرای مرحله فاصله گذاری هوشمند که برخی محدودیت‌ها از بین رفت و کسب و کارها از سر گرفته شد، مردم خیال کردند که وضعیت عادی شده است در حالیه این بسیار خطرناک بود.

وی ادامه داد: مردم رفته رفته دوباره در اجتماعات شرکت کردند، مسافرت رفتند و در مکان‌های عمومی و محل کار پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشد و آمارهای مبتلا بالا رفت.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز آمار مبتلایان در استان به شدت در حال افزایش است، گفت: ظرف ۱۱ روز گذشته ۴۰ درصد آمار مبتلایان در استان بالا رفته است.

وی گفت: در پیک مبتلا ۱۷۵ نفر در یک روز در استان مبتلا شده‌اند و این فاجعه بار است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها با وضعیت قرمز محدودیت‌ها به شدت اجرا می‌شود، افزود: محدودیت‌های اداری اعمال می‌شود؛ ساعات کاری ادارات از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است.

استاندار ایلام بیان کرد: ماسک زدن در ادارات الزامی شده و به ادارات تاکید شده است اقلام پزشکی در اختیار کارکنان و ارباب رجوع قرار بدهند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید