افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی نگران کننده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدمهدی شهریاری عصر چهارشنبه در چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا افزود: دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود در هفته های آینده با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه در این راستا علاوه بر محدودیت های اعمال شده از هفته قبل، درخواست محدودیت های جدید نیز به ستاد ملی ارائه شده که به زودی مشخص خواهد شد ادامه داد: تا زمانی که مردم با تدابیر اندیشیده شده همکاری نکنند نمی توان به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا امیدوار بود.

شهریاری  با قدردانی از تلاش کادر درمان، پرستاران و نیروهای خدماتی حوزه سلامت و تسلیت درگذشت جانباختگان حادثه کلینیک سینا در تهران، از تحقق پیش بینی های وزارت بهداشت در خصوص افزایش مبتلایان به کرونا در استان از هفته قبل و هفته آینده خبر داد و گفت: برای خروج از این وضعیت چاره ای جز رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نداریم. برای اجرای دقیق پیشگیری همه مسئول هستیم.

استاندار آذربایجان غربی استفاده از ماسک را راهکاری موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: سازمان صمت باید تدابیر لازم برای دسترسی آسان مردم به ماسک را فراهم سازد.

وی فعال سازی کمیته های ستاد استانی، توجه به بحث تبلیغات و اطلاع رسانی و اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و بانک ها را نیز مورد تاکید قرار داد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا برای تامین نیازهای اطلاع رسانی مقابله با کرونا اعتباری را تخصیص دهد.

شهریاری با بیان اینکه با وجود هشدارهای لازم متاسفانه برخی از مردم نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتناعی کم توجه هستند افزود: شرایط آب و هوایی استان برای پذیرش مسافران و حضور در بازارهای مرزی و نیز رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عادی انگاری از سوی مردم و برخی مسئولین باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱ شهرستان استان شامل ارومیه،خوی، مهاباد، بوکان،میاندوآب، سردست، سلماس، اشنویه، تکاب و پیرانشهر، نقده در وضعیت قرمز هستند گفت: وضعیت چالدران، شوط و ماکو را نارنجی و شاهین دژ ، پلدشت و چایپاره زرد است و استفاده از ماسک در ادارات، بانک ها و مراکز تجمعی اجباری شده است.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید