کد خبر: 232576
۰
۰
نسخه چاپی

روزآمدی تابستانی نرم افزاری ب ام و/ احترام به انتخاب مشتری

به هر حال نیمی از جمعیت دنیا با اندروید عادت کرده اند و با آن راحت ترند، اصرار بی جای روی یک سیستم عامل برای یک برند خوب نیست چون باید برای مشتریان خود حق انتخاب باقی بگذارد.

در روزآمدی سیستم عامل OS 7‌ ب ام و، پشتیبانی بی سیمی [وایرلس] اندروید اتو اضافه شده و این روزآمدی در فصل تابستان اجرایی می شود و فقط به اندروید بسنده نکرده و تلفن همراه را به سوئیچ ماشین تبدیل کرده –ابتدا در سری 5 اجرایی می شود- و داشبورد ماشین بسیاری از فرامین صوتی راننده را می فهمد و انجام می دهد.

سالیان سال بود که فقط کارپلی اَپل روی داشبورد محصولات ب ام و نصب می شد اما این کمپانی آلمانی بالاخره متوجه شد که مشتری باید حق انتخاب داشته باشد، حالا اندروید اتو هم به دامنه خدمات این خودروساز افزوده شده است. در حقیقت، این اقدام در کل، یک حرکت بزرگتر است که سیستم های عامل خودرویی مختلف را زیر یک چتر گردآوری کرده است. در این اقدام پشتیبانی از خودروها با یک شبکه کامپیوتری عظیم و از طریق اینترنت که در اصطلاح به آن سیستم ابر گفته می شود امکان پذیر شده و به همین جهت خودروها با هر سیستم عاملی چه اَپل و چه اندروید یا هر سیستم عامل دیگری می توانند از این خدمات پشتیبانی اینترنتی بهره مند شوند. هر چه خودروها جدیدتر می شوند، امکان روزآمدی نرم افزارهایشان بهتر می شود و می توانند از امکانات جدیدی استفاده کنند که هر روز به نرم افزارها و اپلیکیشن ها اضافه می شود. نقشه ها هر روز دقیقتر و به روزتر می شوند اجرای فرمان های صوتی راننده و حتی سرنشینان روی امکانات روی داشبورد کیفیت بالاتری پیدا می کند، گیر و گرفتاری های برقرار ارتباط و اتصال با ابر هر روز بهتر و با کیفیت تر می شوند.

دارندگان تلفن های هوشمند اندرویدی باید اپلیکیشن اندروید اتو را روی تلفن همراه خود نصب کرده و با سیستم روی داشبورد هماهنگ و سازگار کنند تا داشبورد با تلفن همراه به صورت بی سیمی متصل شوند. از آن به بعد تلفن شما نقش رابط با شبکه های اینترنتی و صفحه نمایش لمسی روی داشبورد نقش مانیتور را ایفا می کند.

کسانی که با هر دو سیستم کار کرده اند می دانند که کارپلی و اندروید اتو هر یک مزایا و معایبی دارند و کیفیت آنها با هم فرق دارد. برای مثال همه می دانند نقشه گوگل قابل مقایسه با هیچ نقشه ای نیست و این امکان در اندروید با سرعت بیشتری روزآمد می شود و با این کارپلی می توانست از نقشه گوگل استفاده کند اما همیشه از لحاظ آپ دیت هایی که گوگل برای اندروید در نظر می گرفت یک گام عقب تر بود. حتی چون گوگل علاقه دارد اندروید موفقیت بیشتری پیدا کند به طور طبیعی در رقابت، از امکانات موجود خود استفاده می کند.

حالا که ب ام و به اندروید اتو مجهز می شود، به طور طبیعی مکان یابی، نقشه خوانی و مسیریابی ها آسان تر و سریع تر می شوند. از این رو رانندگان با سهولت بیشتر مقصدها را پیدا می کنند وسریع تر می رسند. در مرکز شهر وقتی نیاز به پارکینگ باشد، نرم افزارها روز به روز در پیدا کردن فضای خالی در پارکینگ ها و حتی رزرو کردن آنها هم بهتر می شوند. استفاده ازفناوری های اسکن اولتراسونیک [فراصوت] در اپلیکیشن های جدید، استفاده از الگوهای ترافیک در ساعت مختلف روز، استفاده از هوش مصنوعی و ماشین های یادگیری، به آسان تر شدن استفاده از این امکانات کمک می کنند.

این سیستم های علاوه بر رادار، اسکن و حسگر، از امکانات جی پی اس هم بهره می برند. برای مثال زمانی که یک خودروی هیبریدی وارد «محدوده سبز» در شهرهای اروپا می شود، به طور خودکار خودرو از حالت بنزینی به حالت برقی می رود تا آلایندگی در آن منطقه به صفر برسد.

یکی از بهبود های جدید در سیستم فرمان صوتی این است که این سیستم فرق بین فرمان راننده و سرنشین را تشخص دهد. به همین منظور میکروفن هایی که در این سیستم قرار گرفته اند در دو طرف نصب شده و به آنهایی که به راننده نزدیک ترند فرامین راننده و آنهایی که به سرنشین نزدیک ترند فرامین سرنشین را دریافت می کنند. برای مثال وقتی سرنشین فرمان صوتی می دهد که پنجره پایین کشیده شود، پنجره خودش پایین می آید. هوش مصنوعی به کار رفته در سیستم روی داشبورد به تدریج عادت های راننده راهم یاد می گیرد و اگر راننده بخواهد از این قابلیت هم می تواند استفاده کند.

منبع: کار اند درایور

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید