کد خبر: 232587
۰
۰
نسخه چاپی

نیازمند ۱۹ هزار اتوبوس هستیم/ ضرورت جوان‌سازی ناوگان اتوبوسرانی

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی جمالی نژاد ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان ضمن بیان اینکه ناوگان اتوبوس‌رانی کشور فرسوده است برای جوان‌سازی و پویایی این ناوگان نیازمند افزودن ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید به شهرداری‌ها هستیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و موانع موجود امکان تأمین ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی و احیای ناوگان‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی کلان‌شهرها مانند تهران و اصفهان در این زمینه پیشرو شدند که برای تهران ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در حال ساخت و آماده‌سازی هستند.

خرید ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است، افزود: این در حالی است که باوجود تعدد شرکت‌های خودروسازی و اتوبوس‌سازی در ایران، از شیوع کرونا کمتر از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اضافه‌شده است.

جمالی نژاد بابیان اینکه اقداماتی برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید این شرکت‌ها انجام‌شده است، یادآور شد: برای خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس برای کلان‌شهرها در کوتاه‌مدت پیش‌بینی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش ناوگان نقشی مهمی در کلان‌شهرها برای رعایت فاصله اجتماعی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: قیمت هر دستگاه اتوبوس دو میلیارد تومان است که این هزینه برای شهرداری‌های میانی و بزرگ زیاد است.

۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی کشور هزینه می‌شود

معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه بابیان اینکه ۸۰ هزار طرح عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت‌ بالای ۸۰ درصد در اولویت نخست قرار دارد، ابراز کرد: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طبق برآوردها برای تکمیل طرح‌ها لازم است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح‌ها هزینه شود، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید