کد خبر: 232597
۰
۰
نسخه چاپی

سد مخزنی شرفشاه به بهره‌برداری رسید

به گزارش اقتصادآینده نیوز، سد مخزنی شرفشاه امروز از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

سد مخزنی شرفشاه ۱۰۱ میلیون متر مکعب گنجایش دارد  و با بهره برداری از آن آب شرب،کشاورزی و صنعتی مورد نیاز شهرهای نفت شهر ، سومار و منطقه تامین می شود.

روحانی امروز در ادامه افتتاح طرح های مهم و ملی در حوزه های مختلف روز پنج شنبه ،دستور آغاز بهره برداری رسمی از سد شرفشاه را صادر کرد.

هوشنگ بازوند بازوند استاندار کرمانشاه در این آیین ضمن اشاره به خدمات شایان دولت به منظور توسعه و عمران مناطق مرزی گفت: این سد با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان با هدف تامین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشت‌های سومار و نفت شهر به میزان سه هزار و ۵۵ هکتار، تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت در شهرهای سومار، نفت شهر و بازارچه مرزی به میزان ۱۱.۳ میلیون متر مکعب و تامین آب موردنیاز زیست محیطی منطقه به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب به بهره برداری رسید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهره برداری از این سد اقدامی مهم و هدیه دولت تدبیر و امید برای آبادانی و عمران منطقه و توسعه زیرساخت های سومار است؛ خاطرنشان ساخت: مردم با پویایی اقتصاد و تکمیل زیرساخت ها دوباره در مناطق مرزی ساکن خواهند شد.

 وی افزود: عملیات اجرایی سد شرفشاه از سال ۸۹ آغاز شد و دریاچه سد نیز در سطح ۴۲۰ هکتار با قابلیت ذخیره سازی ۱۳۱میلیون متر مکعب پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن علاوه بر تامین آب موردنیاز چهار هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، آب موردنیاز بخش صنعت و همچنین مشکل کمبود آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: افتتاح این سد موجب رونق تولید محصولات کشاورزی و توسعه این بخش در بخش سومار می‌شود. همچنین توسعه کشاورزی و نگه‌داشت جمعیت در نوار مرزی، توسعه صنعت توریسم و کنترل سیلاب های رودخانه «کنگیر» را از دیگر اهداف ساخت این سد است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید