حاجی دلیگانی:

طرح سوال و استیضاح پیش روی رئیس جمهور

دفاع رئیس جمهور و وزرا بر اساس برنامه‌های ارائه شده برای رای اعتماد چرا که وضعیت اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم این روزها حال خوشی ندارد بالا رفتن اجاره بهای مسکن، جولان دادن روزافزون دلار،وضعیت معیشت مردم و مطالبات مردم از نمایندگان خود موضوعاتی به روز و در صدرجامعه است.

طرح سوال و استیضاح پیش روی رئیس جمهور

حاجی دلیگانی نماینده مردم شهرستانهای شاهین شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: اگر رئیس جمهور پاسخ قابل قبولی برای پنج سوال اقتصادی مجلس ارائه نکند و افکار عمومی و مجلس را قانع نکند به طور قطع از گزینه طرح استیضاح وی استفاده خواهیم کرد چون ما وکیل مردم هستیم و باید پاسخگوی خواست مردم باشیم و رئیس جمهور هم مجری قانون و باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اگر بحث استیضاح از رئیس‌جمهور باشد باید محورها مشخص باشد ولی اگر طرح‌سوال باشد باید حداکثر ۵ سوال انجام گیرد و ما بر اساس قانون به وظیفه خود در قبال مردم برخورد می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد:  تورم افسار گسیخته، رشد نقدینگی، عدم پیش بینی و عرضه زمین ارزان قیمت برای مهار تورم معیشت، بازار زمین و مسکن از جمله مسائل و مشکلاتی است که سوال از رئیس جمهور را تشکیل می دهد که رییس جمهورو هیئت دولت باید از عملکرد خود با توجه به برنامه های ارائه شده برای رای اعتماد دفاع کنند.

*شرایط خاص مجلس یازدهم

حاجی دلیگانی گفت: مجلس یازدهم در شرایط خاصی که برای مردم وجود دارد انتظارات و توقعات و مطالبات زیادی از آن است که بتواند در این مقطع حساس حق مردم را ادا کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر وبرخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود مجلس جایگزین قوه مجریه باشد و از او انتظار داشت که مجری امور اجرایی باشد ولی این انتظار به جایی است که مجلس در وضع قانون و نظارت بر اجرای آن حداکثر تلاش و کارشناسی خود را انجام دهد.

*محدودیت سنی وام ازدواج باید باطل شود

حاجی دلیگانی گفت: متاسفانه دولت خواسته یا ناخواسته بر علیه سیاست‌های کلی کشور موضع‌گیری می‌کند و در حال انجام عملیات علیه خانواده و جمعیت را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: قطع یارانه متولدین جدید طبق سیاست های کلان کشور و تبصره قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مغایر بوده و دستور ابطال مصوبه و بررسی آن توسط رئیس مجلس صادر شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت اگر طرح و نظری دارد باید به مجلس اعلام کند و دولت نمی‌تواند خودش قانون را محدودسازی کند.

*8 ردیف بودجه برای دو شهرستان شاهین شهر و برخوار

 حاجی دلیگانی گفت: دو ردیف بودجه که یکی متروی شاهین شهر از سمت زینبیه اصفهان حبیب آباد و به شاهین شهر می‌باشد و مسیر دیگر که از فلکه دانشگاه اصفهان به سمت شاهین شهر می باشد.

وی در ادامه ساماندهی جاده حبیب آباد در شهرستان برخوار و آبرسانی به آموزشکده کشاورزی حبیب آباد آموزشکده فنی و حرفه ای شاهین شهر و دو مجموعه ورزشی کارگری از جمله مصوبات شهرستانی می باشد.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: ما حدود ۱۰۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم که باید در طول این چهار سال پیگیری و به نتیجه برسانیم.

وی گفت: نحوه پیگیری مطالبات مردم در سه سطح یکی مدیران محلی و مدیران اداری که اگر در اجرا کوتاهی شد  فرماندار باید پیگیر آن شود و اگر فرماندار هم در اجرای مصوبات کوتاهی کرد دفتر نماینده دنبال و پیگیر آن خواهد بود.

*بازار مسکن ضعف وزارت راه و شهرسازی را نشان می‌دهد

حاجی دلیگانی گفت: دلایل بسیاری در افزایش قیمت مسکن وجود دارد از جمله زمین که حدود ۶۰ درصد قیمت مسکن را شامل می شود.

وی یادآور شد: عدم مدیریت صحیح واگذاری زمین بروکراسی اداری صدور پروانه ساخت و مقررات سخت در خصوص مسائل مربوط به محدوده و حریم شهر و نقدینگی از جمله دلایل گرانی مسکن و زمین می توان نام برد.

نماینده دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این کاستی‌ها و کمبودها در این ۵ الی ۶ سال اخیر با نوع عملکرد نامناسب دولت و به خصوص وزارت راه و شهرسازی سبب وضعیت فعلی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد : ما ۱۴۵ میلیون هکتار زمین در کشور داریم چرا باید مقدار اندک که به نیم درصد هم نمی رسد برای ساخت و ساز باشد تا بر اساس آن این آشفته‌بازار و سوء استفاده بعضی افراد را به وجود آورد.

وی با انتقاد از دولت در قبال اجاره بهای مسکن گفت: بی‌توجهی دولت به بی خانمان ها و اقشار ضعیف جامعه در کنترل رهن و اجاره مسکن و عدم مدیریت عرضه و تقاضا در چندین سال اخیر از سوالات نمایندگان از دولت می باشد.

*وزیران ضعیف استیضاح می شوند

حاجی دلیگانی گفت: برای روشن شدن وضعیت و عملکرد وزرا باید در مردادماه عملکرد آنان در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و نمره داده شود.

نماینده دو شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به آیین نامه داخلی مجلس کارنامه و عملکرد هر یک از وزرا باید در مردادماه بررسی و به تک تک آنان توسط نمایندگان نمره داده شود و وزرای ضعیف که نمره قابل قبولی دریافت نکنند استیضاح می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در مجلس دهم نظارت کافی و اصولی و به موقع نبود اما در دوره یازدهم نظارت را جدی می‌گیریم و به آن پایبند هستیم.

 

* نگاه ما در بحث آب کشاورزی کلان است

حاجی‌دلیگانی یادآور شد: ما بحث آب کشاورزی را کلان می بینیم و برای حل مشکل آب و خشکسالی نگاه استانی و بخشی به هیچ وجه نداریم و از همه ظرفیت‌های قانونی و کارشناسی در این زمینه استفاده می کنیم.

نماینده مجلس گفت: دشت برخوار شامل دو شهرستان شاهین شهر و برخوار میباشد ۷۰ میلیون مترمکعب حق آبه و ۸۰ میلیون متر مکعب آب خریداری کرده است و وزارت نیرو و آب منطقه ای باید جوابگوی آن در قبال کشاورزان منطقه باشد و ما هم به جد و قاطعیت برای اجرای قانون تلاش میکنیم.

حاجی‌دلیگانی نماینده دو شهرستان شاهین‌شهر و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: مردم و کشاورزان کل کشور  باید بر اساس قانون بتوانند به صورت مساوی و قانونی و حق آنان از نعمت‌های خدادادی از جمله آب بهره‌مند شوند و ما در تلاش برای اجرای صحیح عدالت در این زمینه در کل کشور هستید.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید