حفظ کاربری اراضی در شاهین شهر امری ضروری

تشکیل کارگروه ویژه اراضی شهرستان با حضور معاون سازمان امور اراضی کشور در شاهین شهر

حفظ کاربری اراضی در شاهین شهر امری ضروری

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده/  اولین جلسه کارگروه ویژه حفظ اراضی زراعی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور معاون سازمان امور اراضی کشور، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان، دادستان و مدیران و مسئولان محلی عضو به ریاست فرماندار تشکیل شد.

اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان با اشاره به ظرفیت های مختلف صنعتی و تولیدی و کشاورزی شهرستان به ارزش زمین و لزوم صیانت از خاک و اراضی کشاورزی و باغی گفت: بدلایل اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی محلی اهتمام ادارات، نهادها با محوریت جهاد کشاورزی در حفظ کاربری اراضی ضرورت دارد و لازم است جهاد کشاورزی شهرستان ضمن همکاری سازنده و قانونی با کشاورزان و بهره برداران با اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای لازم در حفظ این سرمایه اهتمام داشته باشد.

نماینده‌عالی دولت در شهرستان با اشاره به الزامات قانونی در این رابطه بر لزوم همکاری سایر ادارات و نهادها با جهادکشاورزی تاکید نمود و از معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری خواست هماهنگی لازم را برای بکارگیری از ظرفیت و امکانات سایر نهادهای مسوول ایجاد نماید.

فرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به وجود اراضی، طرح ها و معاملات متعدد ملکی در حریم مرکز شهرستان بدلیل مهاجرپذیری و وجود تقاضا برای زمین گفت: با توجه به منع قانونی خرید و فروش اراضی کاربری کشاورزی با رویکرد مسکونی لازم است اطلاع رسانی و توجیه لازم در این خصوص برای مردم انجام و بنگاه های املاک مراقبت لازم را به عمل آورند.

تاجمیری افزود: ضرورت دارد شهرداری شاهین شهر با همکاری اداره راه و شهرسازی نیازسنجی لازم را در اراضی پیرامونی بر اساس شاخص و نرخ رشد جمعیت انجام و طرح های توسعه مسکن را ضابطه مند نماید.

در این جلسه موضوعات تفکیک برخی اراضی با کاربری کشاورزی و دارای منع خرید و فروش مسکونی و تاکید بر حفظ کاربری آنها، رصد و کنترل فعالیت های سوداگرانه در تغییر غیر مجاز کاربری اراضی، همپوشانی و هماهنگی یگان های حفاظت و کنترل ادارات و نهادها، مراقبت های ثبتی لازم و اهتمام در اطلاع رسانی عمومی و تقویت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان بررسی و تصمیم گیری شد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید