اسفندیار تاجمیری:

ابهامات مصوبه استیضاح شهردار شاهین شهر رفع شود

فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض در رابطه با سرانجام استیضاح شهردار شاهین شهر توسط شورای کوشهربه ارائه توضیحات پرداخت.

ابهامات مصوبه استیضاح شهردار شاهین شهر رفع شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده/ اسفندیار تاجمیری فرماندار و‌رییس هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان با قوانین و مقررات به شفاف سازی در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: پس از وصول مصوبه شورای شهر مبنی بر استیضاح حمید رضا فرهنگ شهردار شاهین شهر طبق روال جاری، موضوع در جلسه هیات تطبیق مورد بررسی اولیه قرار گرفت و بمنظور رفع ابهام و ایرادات وارده توسط اعضای هیات، مراتب به شورای شهر منعکس شد.

فرماندار شهرستان با تاکید بر الزام شورای شهر به ارائه پاسخ و ارسال مستندات خواسته شده به هیات تطبیق گفت: سرنوشت تصمیم شورا پس از وصول مستندات مذکور و تطبیق لازم با موازین قانونی در جلسه بعدی هیات که در محدوده زمانی مقرر در قانون تشکیل خواهد شد مشخص میشود.

رییس هیات تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان با اشاره به اهمیت رعایت شکل قانونی در فرایند سئوال و استیضاح شهرداران گفت: در همین راستا ابهاماتی مطرح هست که بصورت مکتوب به رئیس شورای شهر ابلاغ شده و با وصول پاسخ رسیدگی قانونی لازم انجام خواهد شد.

اسفندیار تاجمیری در پاسخ به سئوال مربوط به وضعیت سرپرست شهرداری و چگونگی صدور حکم وی توسط رئیس شورا قبل از رسیدگی و اعلام نظر هیات تطبیق گفت: روشن است که صدور حکم و فعالیت سرپرست شهرداری قبل از اعلام نظر هیات تطبیق از وجاهت قانونی برخوردار نیست منتها بدلیل اینکه شهردار بلافاصله پس از اقدام اخیر شورا اقدام به ترک موضع خدمت نموده و قبل از آن با استعفا و‌ پایان ماموریت ۳ نفر از معاونین خود موافقت و اقدام نموده است لذا بمنظور انجام مدیریت عمومی شهرداری و بر زمین نماندن کارها و روند ارائه خدمات فوری شهرداری، در موضوع صدور حکم و آغاز بکار سرپرست شهرداری از سوی هیات تطبیق با اغماض برخورد شده ضمن اینکه به سرپرست جدید تاکید شده از مبادرت به فعل و انفعالات خاص اداری بویژه در حوزه نیروی انسانی و عزل و نصب افراد خودداری نماید و‌ وضعیت موجود شهرداری را تا تعیین تکلیف مدیریت شهری حفظ نماید.

تاجمیری در پایان با اعلام ناخرسندی از تغییرات مکرر و بی ثباتی در مدیریت شهری مرکز شهرستان و تبعات منفی آن برای مردم و ‌ مسئولین و اعلام نارضایتی شهروندان در این زمینه تاکید کرد: با این حال از جایگاه رسیدگی هیات تطبیق به تصمیم شورا طبق قانون عمل خواهد شد.

گفتنی است هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرستان با ترکیب فرماندار بعنوان عضو و رئیس هیات و رئیس دادگستری و نماینده شورای اسلامی استان بعنوان اعضای هیات بهمراه دبیر و اعضای مشورتی، مسئولیت تطبیق مصوبات شوراها با قوانین و مقررات را بر عهده دارد و بر اساس ترتیبات مقرر در قانون در این زمینه فعالیت میکند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید