کرونا مصرف آب در آذربایجان غربی را ۷ درصد افزایش داد

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا رضوی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف آب شهری ۱۱ هزار و ۵۱۰ لیتر در ثانیه است افزود: ۴۹ درصد از آب مصرفی از طریق آب‌های سطحی و ۵۱ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی میزان مصرف آب در روستاهای استان را سه هزار لیتر در ثانیه برشمرد و افزود: آب بیشتر روستاهای استان از طریق چاه‌ها و چشمه‌های تأمین می‌شود و با توجه به محدودیت منابع آب باید صرفه جویی در سرلوحه زندگی مردم باشد.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش آب آشامیدنی سالم هستند و برای تأمین آب مورد نیاز آنها ۶۶۲ هزار فقره انشعاب نصب و ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین ۹۷۶ هزار نفر از جمعیت روستایی استان که ۸۶ درصد روستاییان استان را شامل می‌شود، تحت پوشش هستند که برای آنها ۲۹۲ هزار انشعاب نصب و ۷۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۰۰ کیلومتر خط انتقال احداث شده است.

رضوی اظهارکرد: هم‌اکنون برای تأمین آب استان، ۲۵۳ حلقه چاه حفر شده که ۲۰۹ حلقه در مدار هستند ضمن اینکه ۱۴ واحد تصفیه‌خانه نیز در استان فعالیت دارند، برای جمعیت شهری ۵۱ درصد آب مورد نیاز از آب زیرزمینی و ۴۹ درصد از محل آب‌های سطحی و برای جمعیت روستایی ۹ درصد از طریق چاه‌ها و آب‌های زیرزمینی و یک درصد از آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: دو روستای سلیم‌بیگ و راژان به دلیل موقعیت‌های خاص اجتماعی و استراتژیک خود و در نتیجه بالا رفتن مصرف آب قطعاً با کمبود آب مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی افزود: ۴۱۴ روستای بالای ۲۰ خانوار غیر تحت پوشش در سطح استان به زودی با ارتقای تجهیزات به شبکه‌های تحت پوشش شرکت آبفای استان وارد می‌شوند.

رضوی گفت: میانگین مصرف آب در استان ۲۳۰ لیتر در روز است در حالی که یک فرد در کشوری مثل ژاپن ۵۰ لیتر مصرف می‌کند و این آمار نشان از مصرف بالای آب در کشور ما دارد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید