کد خبر: 232638
۰
۰
نسخه چاپی

چهارمحال و بختیاری مشکل تامین آب برای شرب و بخش کشاورزی دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری ظهر پنج شنبه در نشست خبری گفت: چهار محال و بختیاری از لحاظ آب پایتخت کشور است اما خود مشکل آب شرب و کشاورزی دارد که اگر قرار است بنای استان بر مبنای کشاورزی باشد بحران‌هایی وجود دارد که البته باید گفت بحران آب نداریم بلکه بحران مدیریت آب در کشور وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان به علت عضویت خود در کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل این عضویت پیمان بستن با مردم در ۱۵ سال گذشته بود تا از حقوقشان در زمینه آب دفاع شود زیرا که منابع قوی در حوزه کشاورزی یکی از ظرفیت‌های استان است که متأسفانه از آن خوب استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در استان یزد که یک استان کویری است بالای ۲ هزار و ۲۰۰ کارخانه وجود دارد اما در استان ما تنها ۳۰ هکتار گلخانه وجود دارد که این جای تأسف است، گفت: شیوه و الگوی کشت، آبیاری و غیره باید تغییر کند که این تغییرات در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی ضمن تسلیت به خانواده‌های تصادف دلخراش محور بروجن- اهواز از مسئولان درخواست کرد به داد جاده‌های اصلی استان و کریدور شمال و جنوب که شمال این جاده می‌باشد برسند و بیان کرد: نباید هر روز شاهد این تصادفات باشیم و این مطالبه از مسئولان است که مشکل این جاده ترانزیتی هر چه زودتر حل شود.

وی از همه هم وطنان تقاضا کرد تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بیش از این کادر درمان که بیش از چهار ماه در لباس‌های طاقت فرسا فعالیت می‌کنند خسته نشوند.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در هشتم خرداد ماه آغاز به کار کرد و یک ماه و چند روزی از آغاز کاری آن می‌گذرد، گفت: وظیفه اصلی مجلس در کشور ما قانونگذاری و نظارت می‌باشد که تمام ریل گذاری‌های کشور توسط مجلس از حوزه قانون‌گذاری است و تمامی دستگاه‌ها تحت نظارت و اشراف مجلس شورای اسلامی هستند لذا اگر مجلسی بخواهد یک مجلس پویا و فعال باشد باید این دو وظیفه یعنی اجرای قوانین و نظارت فعال و مستمر را انجام دهد.

جعفری تصریح کرد: مجلس هیچ خط قرمزی ندارد و تمام دستگاه‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی هستند مشمول بعد نظارتی مجلس می‌شوند و حاکمیت در این راه حرکت می‌کند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید