کد خبر: 232650
۱
۰
نسخه چاپی

پخش برنامه هورامیانه در شبکه استانی کردستان آغاز شد

جعفر عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای تأمین نیازهای مخاطب با همه گویش‌های زبان محلی، پخش برنامه‌ای با زبان اورامی با عنوان هورامیانه را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این برنامه روزهای جمعه ساعت ۲۲ شب و به زبان محلی اورامی با محوریت توجه به مسائل فرهنگی و ادبی از شبکه استانی سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: اولویت اصلی در این برنامه با زبان اورامی، توجه به ظرفیت‌ها، آئین و رسوم منطقه اورامی زبان استان کردستان است.

وی گفت: در کنار این مهم معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی مناطق اورامی زبان و همچنین جلوگیری از فراموشی فرهنگ محلی این مناطق از دیگر اولویت‌های اصلی تهیه و پخش برنامه هورامیانه از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان است.

عبدالملکی یادآور شد: استان کردستان با داشتن جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر اورامی زبان در شهرستان‌های مختلف، ظرفیت مهم را در این بخش در اختیار دارد و اختصاص یک برنامه تخصصی با زبان اورامی یکی از نیازهای لازم و ضروری بود.

وی ضمن دعوت از همه فعالان فرهنگی و ادبی هورامی زبان برای کمک به تقویت برنامه هورامیانه در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان، عنوان کرد: انتظار می‌رود که در سایه همکاری و مشارکت همه فعالانه عرصه فرهنگ و ادب اورامان این برنامه به بهترین شکل ممکن تهیه و پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به پخش ویژه برنامه با زبان هورامی از صدای مرکز این استان از سال گذشته تاکنون، یادآور شد: خوشبختانه از سال قبل در رادیوی مرکزی کردستان ویژه برنامه اورامی هر روز از ۳۰ دقیقه تهیه و پخش می‌شود که این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

علاوه بر استان کردستان در استان‌های کرمانشاه و یکی دو شهر شمالی کشور مردم با زبان اورامی صحبت می‌کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید