کد خبر: 232659
۰
۰
نسخه چاپی

قوانین حمایت از زنان بیمار صعب العلاج مصوب شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمود ثمینی روز پنجشنبه در همایش آغاز به کار مرکز همیاری آموزش، اشتغال و درمان بیماران صعب العلاج ایران در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، اظهار داشت: موضوعی که امروز با آن مواجه هستیم آسیب‌های ناشی از عدم توانمند سازی بانوان در سطح جامعه است که به نوعی هم تسری پیدا می‌کند.

وی افزود: زمانی که زنان به عنوان ستون خانواده دچار بیماری و مشکلاتی شوند اعضای خانواده هم تحت تأثیر آن شرایط قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد: واقعیتی که در جامعه امروز مشاهده می‌کنیم وجود زنانی است که هم رنج بیماری را تحمل می‌کنند و هم پرداخت هزینه‌های درمان برای آنها سنگین است.

ثمینی با بیان اینکه باید نمایندگان با تهیه لایحه‌ای به این بیماران کمک کنند، اظهار داشت: برای حمایت از بیماران خاص قانونمند باشیم تا هم دولت بتواند کمک کند هم از ظرفیت خیرین در این حوزه بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: اما آنچه مهم است و از سال‌ها پیش مطرح بوده مساله توانمندسازی بانوان است تا بتواند اقتصاد خانواده را به گونه‌ای بالا ببرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به بیماران سرطانی افزود: با ارائه آموزش به این افراد می‌توان در کنترل پیشرفت بیماری و دادن روحیه به آنها کمک کنیم.

ثمینی با بیان اینکه پای کار آمدن انجمن‌ها می‌تواند تا حدودی در بهبودی حال بیماران سرطانی کمک کند، ادامه داد: با آموزش‌های مختلف و ایجاد مراکز حمایتی درمانی می‌توان از ظرفیت و توانایی بانوان بیمار سرطانی در جهت توانمندسازی آنها گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به شبکه سازی برای بهبود بیماران سرطانی تاکید کرد: باید این شبکه سازی تبیین و توسعه آموزش‌ها انجام شود و با تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در این مسیر تلاشی مضاعف داشته باشیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید