کد خبر: 232680
۰
۰
نسخه چاپی

امنیت زیرساخت توسعه و تکامل هر جامعه ای است

به گزارش اقتصادآینده نیوز سارا فلاحی ظهر چهارشنبه در دیدار با فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: نماد ارتقاء و پیشرفت در یک جامعه احترام به دوقشر زحمتکش نیروهای نظامی و امنیتی و معلمان است چرا که قشر معلمان باید جامعه را به لحاظ روحی و روانی آماده کنند و بخش دیگر که همان نیروهای مسلح و پلیس هستند باید امنیت جامعه را تامین کنند.

وی افزود: امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی پلیس فقط مسئول برقراری امنیت فیزیکی نیست بلکه در حوزه روانی، نرم افزاری و سخت افزاری، برقراری امنیت را برعهده دارد که این مسئولیت، زحمات بسیار و سنگین دارد.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان انتظار انجام وظیفه درست از سوی کارکنان پلیس را دارند باید به درستی به این جان برکفان ارائه خدمت کنند، ادامه داد: شرایط مالی، معیشتی و اقتصادی پلیس، متناسب با مسئولیت و ماموریت‌ها و خدمات رسانی‌های آنها نیست و ما نمی‌توانیم در شرایطی که مجرمان در جامعه مجهز به انواع وسایل هستند شاهد عدم تجهیز پلیس از سوی مسئولان مربوطه باشیم.

وی تصریح کرد: تجهیزات نیروهای پلیس در حوزه فضای کاری و در محیط خصوصی و خانوادگی آنها باید متناسب با شرایط کاری آنها تعریف شود چرا که اگر خانواده نیروی انتظامی از لحاظ معیشتی در مضیقه باشند آن نیرو امنیت روانی نخواهد داشت و در این رابطه باید فکر اساسی شود.

فلاحی گفت: در هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند جرم را به صفر رساند بلکه می‌توان آن را کاهش داد و در استان ایلام با توجه به شرایط یکپارچگی مذهبی و ریشه‌های قومیتی می‌توان با استفاده از مردمی سازی خدمات، بسیاری از مشکلات در این زمینه را برطرف کرد، هرچند نیروی انتظامی در استان در این امر پیش رو بوده است.

افزایش ضریب امنیت در جامعه نیاز است

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌ها و آمارها، پلیس ایلام نسبت به جامعه‌ها و شهرهای دیگر در کاهش جرائم با ارائه آموزش پیشگیرانه به شهروندان بسیار موفق عمل کرده است، ادامه داد: برای پیشبرد اهداف در یک جامعه باید تمام ارگان‌ها دست به دست هم زنجیر وار تلاش کنند.

وی گفت: برای افزایش ضریب امنیت در جامعه نیاز است که دانشگاهیان، نخبگان و … برای کاهش دادن حجم بالای وظایف پلیس با استفاده از مساجد، پایگاه‌ها و دیگر مکان‌ها عمومی و آموزشی در راستای ارتقاء آموزش به مردم ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت زیرساخت توسعه و تکامل هر جامعه‌ای است، افزود: با تشکیل شورای نخبگان محلی برای مدیریت جرائم و اختلافات می‌توان پایه‌های امنیت را محکم کرده چرا که بزرگترین پاسدار امنیت در هر جامعه خود مردم هستند و می‌توان از طریق آموزش و اعتماد بار سنگین تامین امنیت با حضور مردم برای پلیس سبک تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگاه و رویکردهای مردمی، برگ برنده پلیس ایلام است، خاطرنشان کرد: در بحران‌هایی مختلف که در سال‌های گذشته و حال همانند سیل، زلزله، شیوع ویروس کرونا و… در سطح استان روبرو بودیم، فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروی انتظامی در ایلام موفق عمل کرده‌اند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید