کد خبر: 232713
۰
۰
نسخه چاپی

ایمن سازی جاده قدیم پلدختر به تدریج انجام می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی قطعه چهارم محور جدید پلدختر- خرم آباد با بیان اینکه محور جدید پلدختر- خرم آباد بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این محور متعلق به همه مردم ایران است که باید راه و شهرسازی نسبت به بازسازی آن تصمیم راهبردی می‌گرفت.

وی افزود: از این رو بازسازی و ایمن سازی ۴۸ کیلومتر از جاده قدیم پلدختر- خرم آباد که در جریان سیل دچار آسیب جدی شده و ۳۰ کیلومتر از آن به کلی از بین رفت، با هماهنگی شرکت ساخت زیر بناهای حمل و نقل با وظایف تعریف شده و با رعایت دسترسی به مردم ساکن حاشیه این جاده در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه چهارم محور جدید پلدختر- خرم آباد که امروز کلنگ زنی شد به مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی قطعه نخست این محور نیز مورد بازدید قرار گرفت.

اسلامی افزود: برای پیشرفت این پروژه‌ها و اجرای آن در زمان بندی انجام شده، فرمانداران شهرستان‌های پلدختر و چگنی باید کمک کنند معارضان در این راستا ظهور نکنند زیرا دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند کار یک پروژه ملی را متوقف کنند.

وی یادآور شد: جاده قدیم پلدختر- خرم آباد نقاط حادثه خیزی دارد که ایمن سازی آن با همکاری و هماهنگی وزارت نیرو در دستور کار راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این ایمن سازی به دلیل عملیات بسترسازی رودخانه کشکان با توجه به زمان مناسب فروکش کردن آب به تدریج انجام می‌شود، بنابراین چون جاده آسیب دیده از سیل پلدختر- خرم آباد هنوز به طور کامل بازگشایی نشده و تردد محدود در آن به خاطر رانندگان محلی است، مسئولان شهرستان از مردم بخواهند با سرعت مطمئنه در این جاده رفت و آمد کنند.

اسلامی با تبریک میلاد امام رضا (ع)، گفت: حماسه مردم در سیل فروردین ماه ۱۳۹۸، نمادی از شایستگی‌های آنان بود که شخصیت‌های والا با حضور مجاهدانه و با تلاش بی منت، عاشقانه در صحنه کمک به سیل زدگان لرستان حاضر شدند و نشان دادند که با جان و دل در بحران‌ها به هموطنان خود کمک می‌کنند.

وی افزود: ملت ایران در اوج سختی‌ها و تهاجم سنگین دشمن برای نابودی کشور، ثابت کردند ایثارگرانه در صحنه حاضرند و تلاش‌های دشمن را با این گونه اقدام‌ها نقش برآب می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی، تحریم‌های دشمن را طی ۲ سال اخیر بی سابقه خواند و یادآور شد: استکبار به کمک ایادی داخلی که در چهره‌ها و حنجره‌های گوناگون ظاهر می‌شوند و بیانات آنها به طور کامل مترادف با ضد انقلاب است، تمام تلاش خود را حتی در فضای مجازی و رسانه به کار گرفتند اما نتوانستند جلوی حرکت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بگیرند.

اسلامی افزود: ملت ایران از درجه رفیع ایمانی برخوردار است و با لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری با همه وجود در صحنه‌ها حضور دارند و در سیل پلدختر این همدلی به عینه مشاهده شد که باید قدردان این ملت بود.

وی گفت: تلاش و همکاری مسئولان در سراسر کشور از جمله زحمات اداره کل راهداری استان و به ویژه شرکت‌های پیمانکاری در زمینه راهسازی که در کشور در جریان سیل در نقاط مختلف دولت را همیاری کردند قابل تقدیر است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت‌های پیمانکاری بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات خود را در جریان سیل برای بازسازی راه‌ها به مناطق سیل زده اعزام کردند و شروع به خدمت گذاری کردند و آن را یک وظیفه دانستند.

اسلامی یادآور شد: این اقدام‌ها نماد همدلی، همبستگی، هماهنگی، یکدلی و ایثارگری است که جای تقدیر دارد و اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان نیز تلاش شبانه روزی و بی وقفه‌ای داشت که بی نظیر است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی لرستان بلافاصله پس از سیل در این شرایط سخت اقتصادی با کارهای عمرانی و بازسازی حجم زیادی از پل‌های تخریب شده در جریان سیل ۱۳۹۸ در طول چهار ماه انجام دادند که کار آسانی نیست.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید