ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است

ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است

 

 اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) - امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزه با فساد، بیانات ایشان را حاوی نکات اساسی خواند و گفت: ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است و با مبارزه با فساد، روح امید در نظام، تقویت می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، اظهار کرد: قاطعیت برخورد با مفسدین صرفا آثار مثبت اقتصادی ندارد، بلکه اثر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

 

وی گفت: مبارزه با فساد با مصاحبه حل نمی‌شود و نیاز به برنامه دارد؛ یک فرد مفسد اقتصادی، موجودی است که اجرای عدالت در حق او نماد مبارزه با فسادی است که در پیکره جامعه افتاده است.

 

وی بیان کرد: لازمه رفع محرومیت در جامعه عدالت اجتماعی بوده و عدالت اجتماعی اساس اصلی است؛ به‌طوریکه اگر رونق اقتصادی باشد، اما عدالت نباشد، اقتصاد به درد فقرا و نیازمندان نمی‌خورد و محرومیت را برطرف نمی‌کند.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروزه در کشورهای ثروتمند که تولیدشان هم در سطح بالایی است، بازهم محرومیت وجود دارد، افزود: چیزهایی را که از پشت دوربین‌ها می‌بینیم، محلات فقیرنشین نیست و زندگی تلخ و گرسنگی را نشان نمی‌دهند، بلکه ساختمان‌های مجلل را نشان می‌دهند؛ اگر رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی باشد، روز به روز وضعیت را بدتر می‌کند.

 

وی بیان کرد: عدالت اجتماعی از اصول مهم مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است و یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان، رفع تبعیض در توزیع منابع میان مردم است و تمام مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.

 

وی تاکید کرد: رونق اقتصادی را همراه با عدالت اجتماعی می‌خواهیم و اگر عدالت اجتماعی همراه با پیشرفت اقتصادی باشد، جامعه شکوفا می‌شود.

 

امام جمعه تبریز در ادامه ضمن تبریک روز ولادت امام رضا(ع) در رابطه با اهداف مأمون از انتخاب امام رضا(ع) به‌عنوان ولیعهد خود، گفت: هدف مامون کنترل فعالیت‌های امام رضا(ع) بود، چراکه امام در کانون مبارزه قرار داشت. هدف دیگر وی نیز ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا(ع) بود و طرح ولیعهدی امام رضا (ع) به این دلیل بود که امام رضا(ع) را در محاصره ماموران حکومت قرار داده و میان عواطف امام(ع) و مردم فاصله اندازد.

 

وی ادامه داد: کسب وجهه معنوی، از دیگر اهداف مامون بود و می‌خواست امام رضا(ع) را به توجیه‌گر زشتی‌های دستگاه خلافت تبدیل کند، اما امام رضا(ع) شرط گذاشتند که در امورات حکومت دخالت نکنند و با مردم ارتباط داشته باشد؛ مردم نیز با وجود امام رضا(ع) دلگرم شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با انتقاد از وضعیت قبور پارک مفاخر تبریز (طوبی) اظهار کرد: از مقبره آیت الله شهیدی بازدیدی داشتم و مسئولین شهری، ارگان‌های فرهنگی و متولی باید تلاش بیشتری در این رابطه داشته باشند؛ چراکه که شایسته نیست مدفن آیت الله شهیدی، باقرخان، حاج رضا طوبی و نخجوانی‌ها در این وضعیت قرار داشته باشد؛ باید پارک مفاخر آباد شود تا گردشگران نیز بازدید کنند.

 

 وی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن روز قلم، تقوا در نوشتن را از جمله مصادیق تقوا عنوان کرد و افزود: کتاب «قهرمانان جاوید سرزمین من» که نوشته زیبای برادر و خواهر آقاپور بود، اما اعلام کردند که نمی‌دانند چگونه این کتاب را چاپ کنند؛ اداره کل ارشاد باید از این کارها حمایت کند.

 

امام جمعه تبریز همچنین از افرادی که در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها خالصانه خدمت می‌کنند تشکر کرد و گفت: از مجموعه شهرداری و شورا می‌خواهم در حل مشکلات کارگران مخصوصا کارگران اتوبوس رانی تلاش ویژه‌ای کنند. شهرداری گفته که شرکت‌های خصوصی باید مشکلات این کارگران را حل کند، اما با این صحبت‌ها که مشکل حل نمی‌شود، خودتان باید با شرکت‌های خصوصی حرف بزنید و مشکلات کارگران را حل کنید.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید