دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - هادی نجف زاده: عطر معطر شده از حرم رضوی در سایه‌سار کاروان زیر سایه خورشید در مدت حضور خود در منطقه کاشان روح و جان مردم مؤمن و ولایی این منطقه را صفا و نورانیتی ناب بخشید.

ویروس منحوس کرونا با تحت شعاع قراردادن بسیاری از زندگی‌ها، یک شهر و ملت را خیر بلکه یک جهان دلِ مالامال از عشق به امام مهربانی‌ها را در حسرت زیارت ولی نعمت خود گذاشت.

و اما هرچند مردم دیار نخستین‌ها کاشان امسال به دلیل شیوع کرونا محروم از برگزاری برنامه‌های جشنواره آه و آهو شدند ولی در کنار کاروان زیر سایه خورشید و قدم قدم با خادمان حضرتش عطر رضوی در منطقه کاشان پیچید.

برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه با کاروان زیر سایه خورشید

مدیر اجرایی برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در منطقه کاشان اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید از ۹ تا ۱۴ خرداد بیش از ۱۰۰ برنامه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در منطقه برگزار کرده و یا می‌کند.

دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

وی با اشاره به برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در بادرود، نطنز، آران و بیدگل و غیره ابراز داشت: اولین برنامه این کاروان در دارالمومنین کاشان حضور در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان همراه با برگزاری مراسم غبارروبی شهدا و همچنین ادای احترام با مقام شامخ این شهدا بود.

یاسر بارفروش تصریح کرد: تجلیل از پارکبان‌های شهرداری، تجلیل از بسیجیان ضدعفونی کننده معابر و خیابان‌ها، تقدیر از اعضای یک هیأت مذهبی، دیدار با زندانیان و اعضای مؤسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان، دیدار با خانواده شهدا و علما، تجلیل از دو خانواده شهید مدافع سلامت دکتر مجید فرهاد و محسن خادم، آئین عقد رضوی، حضور در چند شرکت صنعتی و دیدار با خانواده‌های بی بضاعت تعدادی از برنامه‌های حضور خدام حرم رضوی در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید از نهم تا ۱۴ تیرماه در منطقه کاشان است.

وی با بیان اینکه کاشان تنها شهرستان کشور است که جشن ملی زیر سایه خورشید را هم ردیف با دیگر استان‌ها به شکل مستقل با حضور کاروان خدام حرم رضوی هر سال در دهه کرامت در شهر و روستاهای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و منطقه کاشان این برنامه‌ها به صورتی متفاوت از گذشته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شده است.

دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه کاشان نیز با اشاره به حضور این کاروان در منطقه کاشان اظهار داشت: شهرهای بادرود و نطنز نیز علاوه بر کاشان و آران و بیدگل میزبان این کاروان بوده و مردم ولایت مدار این دو شهر نیز عطر حرم رضوی را استشمام کردند.

تجلیل از بانوان جهادگر سلامت روستای «فمی» از توابع بادرود

وی غبارروبی حرم مطهر حضرت آقا علی عباس (ع) بادرود و همچنین شهدای گمنام مدفون در این آستان را از جمله برنامه‌های این کاروان در بادرود دانست و ابراز داشت: این کاروان با حضور در روستای محروم «فمی» از توابع شهر بادرود از بانوان جهادگر سلامت در یک کارگاه ماسک دوزی تجلیل و به پاس تلاش و خدمت خالصانه این بانوان به چهار نفر سفر زیارتی رایگان به مشهد مقدس هدیه دادند.

مجتبی رزم آرا تحلیل از کادر درمانی و و همچنین دیدار با امام جمعه بادرود را از دیگر برنامه‌های این کاروان در شهر بادرود دانست و تصریح کرد: با حضور این کاروان در شهرستان آران و بیدگل حرم‌آستان مقدس «باب‌المراد» این شهر نیز غبارروبی شد.

دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

وی با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید مصطفی زاهدی نخستین شهید مدافع حرم اهل شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید به منطقه کاشان حضور در یکی از واحدهای صنعتی تولید فرش ماشینی و اهدای هشت تخته فرش شش متری از طرف صاحب این واحد تولیدی برای حرم امام رضا (ع) بود.

عیادت از هشت بیمار صعب‌العلاج توسط کاروان زیر سایه خورشید

مدیر کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به منطقه کاشان همچنین با اشاره به عیادت خدام حرم رضوی در کاروان زیر سایه خورشید از هشت بیمار صعب‌العلاج شهرستان کاشان بیان داشت: حضور در جشن مردمی زیر سایه خورشید در پایتخت گل و گلاب ایران شهر قمصر از دیگر برنامه‌های این کاروان بود که همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام و در خلال برگزاری این مراسم به ۹ زائر اولی سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

وی با بیان اینکه در این جشن مردمی عهدنامه دوستی و رفاقت با یک شهید از شهدای قمصر پخش شد، ادامه داد: حسن ختام جشن مردمی زیر سایه خورشید در قمصر قرائت سلام و دعای خدام حرم رضوی بود.

برگزاری برنامه‌های جشن‌های سراسری زیر سایه خورشید به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت در منطقه کاشان و دیگر نقاط ایران تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت ولی وجود این ویروس منحوس هم نتوانست از عشق و اراده مردم در حق امام مهربانی‌ها بکاهد.

دیار نخستین‌ها زیر سایه خورشید معطر به عطر رضوی شد

تجلیل از کاپیتان تیم ملی گل‌بال ایران با بیش از ۱۴ سال سابقه حضور در این تیم

یکی از دیگر برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در کاشان که بسیار مورد توجه قرار گرفت برگزاری آئین تجلیل اعضای این کاروان از کاپیتان تیم ملی گل‌بال ایران بود.

محمد سرنجی با بیش از ۱۴ سال سابقه حضور در تیم ملی گل‌بال جمهوری اسلامی ایران و کسب عناوین و افتخارات فراوان در رقابت‌های آسیایی و جهانی است که مورد تقدیر اعضای این کاروان قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید