واکسن آنفولانزا تاثیری در عدم ابتلا به بیماری کرونا ندارد

مائده نجفی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مردم باید در بیرون از منزل برای عدم ابتلاء به کرونا از ماسک استفاده کنند، اظهار داشت: ماسک‌های سه لایه طبی یک وسیله پیشگیرانه مطمئن برای عدم ابتلاء به کروناست.

وی با بیان اینکه در صورت عدم دسترسی به ماسک طبی مردم باید از ماسک‌های پارچه‌های استفاده کنند، ابراز داشت: ماسک‌های پارچه نسبت به ماسک‌های طبی قابلیت کمتری برای جذب ویروس را دارند ولی همین ماسک‌ها نیز می‌تواند در عدم ابتلاء به کرونا مؤثر باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به افزایش ابتلاء به کرونا در بین مردم تصریح کرد: توصیه اکید ما این است که خانواده‌ها باید از حضور در اجتماعات به خصوص مراسم‌های عروسی و جشن تولد خودداری کنند و در صورت تمایل برای شرکت حتماً از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

افزایش بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

وی ادامه داد: با افزایش شیوع کرونا در بین مردم بخش‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی نیز افزایش یافته است و در صورتیکه اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات کارشناسانه توسط مردم و مسئولین اتخاذ نشود امکان بازگشت به دوران پیک اول کرونا در اسفند و فروردین گذشته وجود دارد.

نجفی زاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مراکز شیوع کرونا در حال حاضر سالن‌های عروسی، بانک‌ها، ادارات و غیره هستند، افزود: پیشنهاد می‌شود در محل ورودی هر اداره یا بانک محلول ضدعفونی در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده شود و استفاده از ماسک نیز الزامی شود.

دعوت از بیماران بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های اثبات شده برای درمان بیماران بدحال کرونایی پلاسما درمانی است، گفت: این روش روی تقریباً تمام بیمارانی که تست شده جواب داده و بیماران با بهبودی نسبی مرخص شده اند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: تاکنون بیشترین بخش پلاسمای اهدایی از طرف کادر بهداشتی و درمانی بوده است که قبلاً به کرونا ابتلاء و هم اکنون بهبود یافته اند ولی از مردم دعوت می‌کنیم حتماً با حضور در بیمارستان بهشتی با اهدای پلاسما جان تازه ای به بیماران کرونایی ببخشند.

وی با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر اینکه واکسن آنفولانزا باعث ایمن شدن بدن و عدم ابتلاء به کرونا می‌شود، بیان داشت: برای بیماری کرونا تاکنون هیچ داروی قطعی و یا واکسن کشف و به دست نیامده است و انتشار مطالبی اینچنینی که واکسن یک بیماری می‌تواند بدن را در مقابل بیماری دیگر ایمن کند در هیچ کجای دنیا اثبات نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید