کد خبر: 233032
۰
۰
نسخه چاپی

همه با هم در برابر کرونا / توجه به پروتکل‌های بهداشتی واجب است

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کرونا؛ نام ویروسی است که برای اولین بار در شهر «ووهان» چین شایع شد و به سرعت افراد زیادی در کشورهای مختلف را به خود مبتلا کرد که با اعلام تعداد قربانیان این ویروس، پای کرونا به صدر اخبار رسانه‌های جهان باز شد و این روند افزایشی همچنان هم ادامه دارد و استان محروم سیستان و بلوچستان هم از آن مستثنی نیست.

اما این روزها و با شروع پیک دوم شیوع ویروس کرونا اوضاع در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان بحرانی شده است تا جایی که طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان همه پر شده است و در حال حاضر سیستان و بلوچستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت «هشدار» قرار دارد.

از همین رو با توجه به اینکه آمار ابتلاء به بیماری کویید ۱۹ در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان صعودی است باید پروتکل‌های بهداشتی با دقت رعایت شود و در این راستا نقش مردم بسیار پر رنگ است از همین رو رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک و دستکش در محافل عمومی برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا امری مهم و ضروری است چرا که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شیوع گسترده کرونا می‌شود و قطعاً صدمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

نقش و مشارکت مردم در مقابله با کرونا غیر قابل انکار است

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار ، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مردم سیستان و بلوچستان خطر شیوع ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند و این مهم سبب تلفات جانی در استان شده است.

وی افزود: باوجود اصرار مسئولان وزارت بهداشت و درمان بر رعایت اصول بهداشتی در اماکن عمومی هنوز هم برخی از مردم بیماری کرونا را جدی نگرفته و این سهل انگاری‌ها فاجعه انسانی و مرگ انسان‌ها را به وجود آورده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه هر کدام از ما در قبال سلامتی یکدیگر مسئول هستیم، ادامه داد: باید با حرکتی خیرخواهانه و رعایت اصول بهداشتی در حفظ سلامتی یکدیگر سهیم شویم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی از هم استانی‌هایمان بر اثر جدی نگرفتن کرونا جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: نقش و مشارکت مردم در مقابله با کرونا غیر قابل انکار است و می‌توان از این طریق این بیماری را شکست داد.

مولوی بزرگ زاده بیان کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و از تجمع در مراکز خرید و فروشگاه‌ها و مجالس خانوادگی پرهیز کنند تا این بیماری کنترل و نابود شود.

توجه به پروتکل‌های بهداشتی واجب است

مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: رعایت هشدارهایی که از سوی مسئولان مربوطه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر می‌شود واجب است.

وی افزود: در حال حاضر که ویروس کرونا در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان جولان می‌دهد، لازم است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک مسئولان بیایند تا این بیماری هرچه سریع‌تر ریشه کن شود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اینکه کرونا بلای قرن است، ادامه داد: برای رهایی از ویروس کرونا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی باید دعا و طلب آمرزش از خداوند کرد.

وی گفت: در گذشته تصور بر این بود که این بیماری در مناطق گرم و دارای آب و هوای خشک رشد نمی‌کند اما اکنون شاهد رشد بیماری در سیستان و بلوچستان هستیم و بسیاری از هم استانی‌های ما به این بیماری دچار شدند.

مولوی کریم زایی تصریح کرد: از همین رو مردم باید از حضور در اجتماعات خودداری کنند و در صورت نیاز از ماسک و دستکش استفاده کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

کرونا دشمن اقتصاد و سلامت جامعه است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: گفت: کرونا سلامت و اقتصاد جامعه را به خطر انداخته است و این مهم توجه به پروتکل‌های بهداشتی را می‌طلبد.

وی افزود: ویروس کرونا در کشورهای مختلف بحران‌های بزرگی در بخش‌های اقتصاد و سلامت ایجاد کرده است و ما نیز این آسیب‌ها مصون نیستیم.

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه ادامه داد: همه ما باید تلاش خود را بکار بگیریم تا با مدیریت روابط اجتماعی این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: این ویروس که انسان قرن بیست و یکم را به زانو درآورده و علاوه بر گرفتن جان انسان‌ها صدمات جبران ناپذیری را در بخش اقتصاد از خود بر جای گذاشته است در همه دنیا پراکنده شده است.

مولوی ریگیان پور گفت: از همین رو لازم است شهروندان با رعایت فاصله‌های اجتماعی در اماکن عمومی حضور پیدا کنند و مراقب تبعات کرونا بر خود و اعضای خانواده شأن باشند.

حضور در مراسم مذهبی مستلزم رعایت اصول بهداشتی است

مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفندک شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: گفت: در حال حاضر وضعیت بعضی از مناطق استان سیستان و بلوچستان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است و این هشداری جدی برای شهروندان است.

وی افزود: پس از بازگشایی کسب و کارها و صنوف مختلف و عادی سازی شرایط رفته رفته حجم افراد مبتلا به کرونا رو به فزونی گذاشته است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متأسفانه شهروندان با بی تفاوتی به هشدارها و توصیه‌های مراکز بهداشتی و درمانی به زندگی عادی خود مشغول هستند در حالی که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش خود را برای شکست کرونا به کار گیرند.

وی گفت: حضور در مراسمات مذهبی مستلزم رعایت اصول بهداشتی است که انتظار می‌رود شهروندان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

مولوی مقدسیان با اشاره به اینکه تقریباً همه مرد جهان در گیر این ویروس هستند، افزود: از مردم انتظار می‌رود علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاس و نا امیدی را از خود دور کنند زیرا دشمن در صدد نا امیدی مردم است.

در مجموع با توجه به اینکه آمار ابتلاء به بیماری کویید ۱۹ در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان صعودی است باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی به عنوان ضرورت توجه جدی شود اما این موضوع به هیچ عنوان نافی اجرای وظایف از سوی مسئولان مربوطه نیست و حتماً این موضوع هم باید مدنظر مسئولان باشد که استان سیستان و بلوچستان به دلیل عقب ماندگی تاریخی در زمینه‌های مختلف در خصوص کمبود امکانات بهداشتی و درمانی نیز با محدودیت‌هایی مواجه است که در صورت طغیان بیماری کرونا قطعاً با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید