کد خبر: 233034
۰
۰
نسخه چاپی

بجنورد قطب توسعه ارتباط با کشور ترکمنستان می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محمد علی شجاعی در نشست استانی هماهنگی برقراری پرواز مسیر بجنورد-عشق آباد، اظهار داشت: از ابتدای حضورم در استان پیگیر افزایش پروازها و ارتباط با کشور ترکمنستان بودم و از آنجایی که هیچ‌گونه ارتباط زمینی بین خراسان شمالی و این کشور همسایه وجود ندارد تلاش کردیم بحث پروازهای بین‌المللی را برای اولین بار در بجنورد داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: در نشست کمیسیون مشترک دولت‌های ایران و ترکمنستان بنده نیز حضور داشتم و برقراری پرواز بین بجنورد و عشق آباد را مطرح کردم که در نهایت این مورد در تفاهم نامه بین دو کشور لحاظ و فرودگاه بجنورد به عنوان یکی از فرودگاه‌های برقراری این پرواز عنوان شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ پروازی به کشور ترکمنستان از ایران برقرار نیست و با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت‌های مسئولان ملی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته طی نامه‌ای شروع پرواز مسیر بجنورد-عشق آباد تا یک ماه آینده اعلام شد.

شجاعی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما برای برقراری دو پرواز هفتگی از بجنورد به عشق آباد و بالعکس، تصریح کرد: دو پرواز هفتگی مسیر بجنورد-عشق آباد به ظرفیت پروازهای فعلی استان افزوده می‌شود و تعداد پروازهای ایران‌ایر استان به ۵ پرواز خواهد رسید.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر فعال شدن شرکت‌های گردشگری استان برای جذب توریست از سراسر کشور جهت پرواز به کشور ترکمنستان تاکید کرد و افزود: باید تمام نیروهای گردشگری استانی و ملی برای جذب توریست جهت برقراری تور گردشگری به ترکمنستان فعال شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های پزشکی استان می‌توانیم بحث توریست درمانی را پیگیری کنیم.
 

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید