کد خبر: 233038
۰
۰
نسخه چاپی

حفظ اشتغال موجود درشرایط کرونایی اولویت دارد/ افزایش سرمایه‌گذاری

به گزارش اقتصادآینده نیوز اردشیر مطهری صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال و کارآفرینی به میزبانی فرمانداری گرمسار با اشاره به شیوع کرونا و ضررهای اقتصادی ناشی از این بیماری اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و صنعی در شرایط کرونایی در اولویت نخست مسئولان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه افزایش میزان سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی در این عرصه نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: استفاده از نیروهای بالقوه موجود برای تحقق شعار سال ضروری است و انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که در موضوع تولید و اشتغال دارای مسئولیتی هستند برای تحقق این موارد و اجرای سیاست‌های کلی نظام از تمام ظرفیت موجود بهره‌گیری کنند.

اشتغال امری فرا دستگاهی است

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان جویای کار دغدغه اصلی است، افزود: مسئولان باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی برای اشتغال‌زایی و رونق تولید استفاده کنند و روند اجرای طرح‌ها را شتاب دهند.

مطهری بابیان اینکه با اعتبارات اشتغال‌زایی که دولت در اختیار مردم قرار داده است می‌توان در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال اقدامات لازم را انجام داد، تأکید کرد: اشتغال امری فرا دستگاهی است و وظیفه دولت در این راستا ایجاد بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار برای جوانان است.

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خاطرنشان کرد: بررسی مؤلفه‌های ایجاد اشتغال در شهرستان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره صمت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس یادآور شد: شناسایی صحیح فرصت‌های شغلی و هدایت راهبردی آن، استفاده حداکثری از نیروی کار موجود و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره‌وری منابع در دستور کار مسئولان مربوط به حوزه اشتغال قرار گیرد و برنامه‌ریزی دقیق و پیشنهادهای راهبردی خود را در این عرصه ارائه کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید