حق انشعاب فاضلاب اقساطی دریافت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آبفا قم، برداشت غیرمجاز برخی از نهادها از شبکه آب شهری، لزوم ترمیم حفاری‌های انجام شده در شهر، واگذاری انشعاب فاضلاب در مناطق تحت پوشش شبکه، لزوم پیامکی شدن اخطار قطع آب، درخواست توسعه شبکه آب شیرین، افت فشار آب و... از جمله موضوعاتی بود که توسط مردم مطرح شد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به صورت تلفنی به آن‌ها پاسخ گفت و در برخی از موارد که قابلیت پیگیری وجود داشت قول مساعد داد.

وی در پاسخ به مشکل یکی از شهروندان ساکن یک مجتمع 400 واحدی اظهار کرد: کنتورهای داخلی مجتمع‌ها تحت نظارت شرکت آب و فاضلاب نیست و این موضوع باید از طریق مدیران ساختمان پیگیری شود.

علی جان صادق‌پور تاکید کرد: ساکنین مجتمع‌ها می‌توانند در صورت امکان فنی از جمله جداسازی تأسیسات هر واحد و جانمایی کنتور، درخواست جداسازی انشعاب داده و پس از انجام آن، قبض صادره خود را پرداخت کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از مشترکان در خصوص شبکه و انشعاب فاضلاب نیز گفت: طبق آیین‌نامه عملیاتی شرکت‌های آب و فاضلاب انشعاب‌های آب و  فاضلاب لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه پس از اجرای شبکه دفع فاضلاب شهری در هر منطقه‌ای، مشترکین باید هزینه‌های حق انشعاب آن را یکجا پرداخت کنند، اظهار داشت: با این وجود شرکت آب و فاضلاب قم برای رفاه حال مردم، حق انشعاب را قسط‌بندی کرده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در خصوص توسعه شبکه آب شیرین شهر یادآور شد: قم تنها شهری است که در بسیاری از مناطق دارای 2 شبکه آب است ولی به دلیل رسیدن آب شیرین سر شاخه‌های دز به قم، مشتری آب شیرین کم شده و پیمانکار دیگر رغبتی به توسعه شبکه آب شیرین ندارد.

صادق پور با اشاره به در دست احداث بودن تصفیه‌خانه آب شماره دو شهر قم گفت: با وارد شدن این تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری آب تمام مناطق شهر شیرین می‌شود و دیگری نیازی به شبکه آب شیرین نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان پس از پاسخگویی به مسائل و مشکلات شهروندان و مشترکان، در نشستی با کارکنان سامانه 122 ضمن قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی این مرکز، توصیه‌های لازم در خصوص نحوه ارتباط با مشترکین را انجام داد.

/

منبع : خبرگزاری فارس

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید