امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 233047
۰
۰
نسخه چاپی

جزییات محدودیت های کرونایی در کرمانشاه

امیر کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر از اعمال ۱۷ محدودیت جدید خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز در ۱۲ شهر و شهرستان استان کرمانشاه محدودیت‌های جدیدی با پیگیری در ستاد مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشترین دلیل انتقال ویروس کرونا برگزاری مجالس عزا و عروسی چه در منازل و باغات خصوصی و چه تالارهای پذیرایی بوده است، بر همین مبنا برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی و باغ‌ها و منازل به صورت خصوصی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با توجه به تعطیلی تالارهای پذیرایی برخی افراد نسبت به برگزاری مراسم در باغ‌ها به صورت خصوصی اقدام کردند که در این رابطه به آنها هشدار می‌دهیم به دلیل تهدید سلامت با خاطیان برخورد خواهد شد همچنین در صورت ابتلاء شدن مهمانان تلفات برعهده بانیان مجلس خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: تاکنون برخوردهایی در قالب پلمب تالارهای پذیرایی و باغ‌های خصوصی انجام شده و در صورت گزارش موارد برگزاری مراسم در باغ‌ها به صورت خصوصی برخورد قاطع انجام می‌شود.

کرمی با بیان اینکه در ناوگان حمل و نقل عمومی شامل تاکسی و اتوبوس محدودیت‌هایی مبنی بر رعایت فاصله گذاری اعمال شده است، ادامه داد: دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ثبت اسناد رسمی، کارگزاری‌های بورس و… به افراد فاقد ماسک خدماتی ارائه نخواهند کرد و به آنها اجازه ورود نمی‌دهند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: درصدد اندیشیدن تدابیری برای ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به مجتمع‌های تجاری و مکان‌های مسقف هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه صاحبان واحدهای صنفی موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و نباید به مراجعه کنندگان فاقد ماسک خدماتی ارائه کنند، گفت: در آرامستان ها نیز امکان ورود به صورت جمعیت وجود ندارد و برای مراسم تدفین حداکثر ۵ تا ۱۰ نفر با استفاده از ماسک می‌توانند وارد شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: همچنین نباید در اعلامیه‌های ترحیم و خاکسپاری زمان و مکان برگزاری مراسم عنوان شهر و مداحان نیز از حضور معذور خواهند بود.

وی افزود: فعالیت استخرهای سرپوشیده و کلاس‌های خصوصی و تالارها تعطیل خواهد بود اما برخی صنوف مثل آرایشگاه‌ها و باشگاه ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت تعطیل خواهند شد.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: همچنین به دنبال نارضایتی‌های مردم از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود یک هفته پیش نامه‌ای به امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس نظام پزشکی به همه مطب‌ها ارسال شد که بر مبنای آن موظف به نوبت دهی تلفنی، استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی، رعایت زمان بندی برای مراجعه بیماران شدند.

این مسئول با بیان اینکه مطب‌ها باید ظرفیت پذیرش بیمار را کاهش دهند، افزود: با مراجعه بیماران از شهرستان‌های اطراف مواجه هستیم که با این حال نباید افراد در داخل مطب تجمع کنند بلکه بهتر است در فضای باز حضور یابند.

کرمی گفت: استفاده از ماسک برای همه الزامی شده اما ضمانت اجرای آن در خیابان و معابر از توان دانشگاه علوم پزشکی خارج است البته در اماکن عمومی به افراد فاقد ماسک هیچ‌گونه خدمتی ارائه نخواهد شد.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید