کد خبر: 233051
۰
۰
نسخه چاپی

برخورد قاطع با تغییر کاربری اراضی گیلان/ ۱۲ واحد مسکونی تخریب شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز یاور پیر علایی صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در استانداری گیلان با اشاره به نقش مهم دهیاران در توسعه و رونق روستاها، اظهار کرد: هزار و ۸۳۴ دهیار در روستاهای استان گیلان فعالیت می‌کنند.

وی به برخی وظایف دهیاران در روستاها اشاره و با بیان اینکه توسعه روستایی و ایجاد درآمدهای پایدار، رونق کسب و کارهای روستایی از مهمترین اولویت‌های دهیاران در سطح روستاها است، افزود: دهیاران باید در این زمینه با توجه به ظرفیت‌های روستاها طرح و برنامه داشته باشند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در ادامه عدم امنیت شغلی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دهیاران عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده بیمه تکمیلی و حقوق ثابت برای این افراد مقرر شده است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌ها برای دهیاران و با تأکید ضرورت توجه به آموزش، تصریح کرد: امسال برای دهیاران ۱۸ دوره آموزشی طراحی شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیر علایی با بیان اینکه با حضور ۴۳ دهیار نمونه استان گیلان گروه مشورتی تشکیل شده است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این گروه شناسایی مشکلات روستاها و هم اندیشی و ارائه راهکار برای حل آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روستاهای استان گیلان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری و صنایع دستی دارند، افزود: معرفی این ظرفیت‌ها یکی از اهداف ما است و در این راه برگزاری جشنواره‌ها بومی و محلی حائز اهمیت است

مدیر کل امور روستایی و شورهای استانداری گیلان همچنین به ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی شالیزاری و باغی استان اشاره و تأکید کرد: متأسفانه شاهد نمونه‌هایی از این ساخت و سازها هستیم اما دستگاه قضا با قاطعیت در این زمینه برخورد خواهد کرد.

وی تغییر کاربری اراضی شالیزاری و باغی استان گیلان را خط قرمز عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۱۲ واحد مسکونی غیرمجاز که در زمین‌های غیر ارزشمند استان گیلان ساخته شده بود تخریب شد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید