کد خبر: 233064
۰
۰
نسخه چاپی

شهرک مشاغل سنگ و صنایع مبل و چوب در یزد راه اندازی می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز جمال الدین عزیزی، صبح شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها ۳۰۰ نوع خدمات به مردم ارائه می‌دهند که این خدمات از تنوع بالایی برخوردار است، اظهار داشت: شهرداری یزد در قالب پنج منطقه و ۱۰ سازمان خدمات عمرانی، فرهنگی، زیرساختی، ورزشی و.... به مردم ارائه می‌دهد.

وی در مورد مغایرت‌های مالی شهرداری یزد که توسط شورای شهر پیگیری شده است، افزود: این مغایرت‌ها از مدت‌ها پیش وجود داشت و تصمیم بر تعیین تکلیف آنها گرفته شد که این اقدام انجام و تکلیف روشن شده است و در حال حاضر در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

عزیزی ادامه داد: درخواست و تصمیم شورا بر این بود که تمامی فرآیندهای مالی موجود اصلاح شود تا دیگر شاهد بروز مغایرت‌ها نباشیم که بر این اساس سیستم مالی از نظر نرم افزاری، فرآیندی و نیروی انسانی مورد بازبینی قرار گرفت و اکنون شرایط به نحوی است هیچ مغایرتی وجود ندارد و در صورتی که مغایرت ایجاد شود، همان لحظه مشخص و قابل رفع خواهد شد.

شهرداری یزد تصریح کرد: این فعالیت‌ها، گزارش‌ها و نظارت‌ها در راستای شفاف شدن مسائل شهرداری است و مردم اطمینان داشته باشند که ما حافظ حقوق آنها هستیم.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت‌های شهرداری یزد در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: در ستاد پیشگیری هیچ دستورالعملی برای شهرداری مشخص نشده و نقش شهرداری در این میان شفاف نیست با این وجود در بسیاری از موارد با ستاد استانی همکاری داریم.

شهردار یزد با اشاره به اینکه کرونا مشکلات جدی مالی و اعتباری برای شهرداری یزد ایجاد کرده است، افزود: یکی از درآمدهای شهرداری، درصدی از جرایم رانندگی استان بود که این رقم سال گذشته برای شهرداری یزد ۸ میلیارد تومان تعریف شده بود اما تنها ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: با وجود این از منابع جدید نظیر تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم ضمن اینکه در تلاش برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت هستیم ولی این بخش هنوز در کش و قوس با بانک مرکزی و دولت است.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد توسعه یزد عنوان کرد: توسعه نباید به نحوی باشد به محدووده ثبت جهانی لطمه بزند اما برنامه‌های توسعه‌ای در حال اجراست و بیشتر تمرکز بر حمل و نقل عمومی است.

شهردار یزد ادامه داد: در زمینه اتوبوس BRT نیاز به اوراق مشارکت عمومی است و اگر بتوانیم مجوز انتشار آن را دریافت کنیم، به زودی اقدام به خرید اتوبوس‌ها خواهیم کرد ضمن اینکه ۵۰ اتوبوس بخش خصوصی تعویض و نوسازی و ۵۳ دستگاه نیز مجهز به کولر شده است.

وی گفت: با این اقدامات، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از ۱۶ سال به زیر ۱۰ سال رسیده و تلاش ما رساندن این شرایط به وضعیتی در خور شهر جهانی یزد است.

عزیزی در مورد شهرک بازیافت نیز اظهار داشت: ایجاد این شهرک مطالبه اصلی شهرداری است و اکنون نیز توافقاتی انجام شده و منتظر مجوز برای تحویل رسمی این شهرک به شهرداری هستیم و امیدواریم ارگان‌ها همکاری کنند تا هر چه سریع‌تر این نیاز ضروری شهر محقق شود.

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که امسال موفق به عملیاتی کردن آن شدیم، شهرک مشاغل سنگ و شهرک صنایع چوب و مبل است که در مورد دوم رایزنی‌های لازم با اصناف انجام شده و به زودی عملیات کلنگ زنی این شهرک آغاز می‌شود.

عزیزی، مجموع اعتبارات ۱۰ سازمان و پنج منطقه شهرداری یزد ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم برای ۵۲۰ پروژه تعریف شده و در این پروژه‌ها، مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید