کد خبر: 234154
۰
۰
نسخه چاپی

همکاری پاناسونیک با تسلا برای تولید خودروی برقی/ مدیر نابغه یا بیش از حد خوشبین

شرکت ژاپنی پاناسونیک با احتیاط به دنبال بسط و گسترش همکاری با خودروساز آمریکایی در تولید باتری های خودرو است. کازوهیرو تسوگا، مدیر عامل پاناسونیک می گوید فقط نوابغ آرزوها و چشم اندازهای بزرگی دارند و یکی از این نوابغ الون ماسک است. این نوابغ به دلیل خوشبینی بیش از حد فقط به آرزو و چشم انداز خود نگاه می کنند و از ناملایمات و موانع چشم پوشی می کنند. با توجه به این چشم انداز خیلی از مسائل اصلا اهمیت ندارند.

مدیر عامل پاناسونیک در ادامه گفته است: «من نمی توانم از او تقلید کنم. و احتمالاً امن تر این است که دیگران هم چنین کاری نکنند.»

این تعریف و تمجیدهای این مدیر عامل ژاپنی به دلیل مذاکراتی است که برای گسترش همکاری مشترک تسلا و پاناسونیک برای تولید باتری خودرو در ایالت نوادای آمریکا در جریان است. همکاری تسلا با پاناسونیک به یک دهه برمیگردد اما این تسوگا است که 1.6 میلیارد روی کارخانه باتری سازی نوادای آمریکا شرط بندی کرده است.

پاناسونیک تنها شرکتی نیست که قرار است برای تسلا باتری بسازد. ال جی کِم LG Chem کره جنوبی و کاتل CATL‌ چین هم در حال مذاکره با تسلا هستند. ال جی کِم در چین هم برای خودروسازان برقی این کشور باتری تأمین می کند. خودروهای مدل 3 تسلا در چین ساخته می شوند و «ساخت چین» را یدک می کشند از باتری های کره جنوبی ال جی کِم استفاده می کنند.

در حال حاضر خودروهای مدل 3 تسلا همان طور که جدول زیر مشاهده می شود در چین محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند و در پنج ماه گذشته صدر جدول فروش خودروهای برقی را به خود اختصاص داده است. مدل 3 تسلا در اروپا هم خوب می فروشد، هر چند که بی رقیب نیست و مدل زوئی رنو حداقل در اروپا از تسلا پیش افتاده است.

در ایالات متحده تسلا 3 تقریباً بی رقیب است.

در بین باتری سازان خودرو،‌ رشد ال جی کِم کره جنوبی مثل گیاه بامبو بوده است و در سال های آتی، گسترش باتری سازان از این هم بیشتر خواهد بود.

منابع: رویترز و کلین تکنیکا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید