کد خبر: 234266
۰
۰
نسخه چاپی

گفتگوی وزیر آموزش وپرورش برمدار تحول وبهبودِ یادگیری در شبکه شاد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، فریبرز حمیدی با اشاره به تغییراتی که ناشی از شیوع بیماری کرونا در نحوه تعاملات و برگزاری جلسات به وجود آمده است؛ اظهار کرد: مدیران آموزش‌وپرورش به‌عنوان جدی‌ترین عامل مؤثر در ترویج گفتمان و فرهنگ توسعه می‌توانند سهم مؤثر در پیشبرد و تحقق اهداف برنامه‌های کشور داشته باشند.

وی افزود: تحقق شایسته فرآیند تعلیم و تربیت، به‌عنوان مهم‌ترین عامل اجتماعی زمینه‌ساز تحقق حیات طیبه، مستلزم مشارکت فعال تمامی عوامل اجتماعی سهیم و مؤثر در آن، به‌ویژه پشتیبانی مؤثر عناصر اصلی اجتماع (خانواده، دولت، رسانه و سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی) به‌منزله ارکان این فرآیند در دوران معاصر است.

حمیدی گفت: نهاد آموزش‌وپرورش با توجه به نقش و شکل فراگیر خود، با جامه عمل پوشاندن به کارکردهای تعریف شده، اگر نگوییم سهام‌دار اصلی، مهم‌ترین سهامدار این فرآیند به‌حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: در جهان امروز، امنیت، استقلال، توسعه و تعالی کشورها و ملت‌ها به وجود انسان‌های شایسته و کارآمدی وابسته است که بتوانند در شرایط پیچیده و همواره متغیر، زمینه‌ساز توسعه شوند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: گفت‌وگو برمدار تحول، بهبود و یادگیری فرصتی ارزشمند و طلایی در جهت انسجام ملی، همسویی و هم‌آوایی در نیل به اهداف عالیه کشور و هموار نمودن مسیر نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی، جریان سازی اجتماعی برای همسو نمودن اندیشه‌ها و ظرفیت‌های فردی و سازمانی درون و برون دستگاهی، ارتقای مهارت‌های مدیریتی مدیران در بستر گفت‌وگوهای کاربردی و مسئله محور، دسترسی به ظرفیت‌های دستگاه‌ها در جهت حل برخی مشکلات نظام تعلیم و تربیت و همچنین تبادل تجربیات و پیشنهادها در بستر تالارهای گفت‌وگو را از اهداف طرح گفتگو برمدار تحول و بهبود یادگیری برشمرد و اظهار کرد: با بهره‌مندی از بستر گفت‌وگوی آنلاین در شبکه شاد با دعوت از اعضای محترم کابینه دولت و هم‌چنین مسئولین دیگر قوا، موضوع‌های دسته اول کشور و نظام تعلیم و تربیت در سطح ملی و استانی موردبحث و تحلیل قرارگرفته و ضمن بررسی مسائل و مشکلات پیش رو، راهکارهای عملیاتی پیشنهادی جهت تعامل دوسویه با سایر دستگاه‌ها بررسی و تحلیل می‌شود.

حمیدی گفت: مسئولان ارشد سایر دستگاه‌های اجرایی کشور پس از شنیدن نقطه نظرات کارشناسی و میدانی مدیران و متولیان نظام تعلیم و تربیت برای رفع موانع قانونی پیش رو در سیستم آموزش‌وپرورش اقدام خواهند نمود.

وی ادامه داد: این گفت‌وگوها به‌صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده انجام خواهد شد تا در پایان مجموعه‌ای از مسائل بررسی، تحلیل و در جهت کمک به آموزش‌وپرورش احصاء گردد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیران کل استان‌ها و رؤسای ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌ها را از مدعوین این گفتگوها در فضای مجازی برشمرد و با تشریح جزئیات این نشست‌های مجازی، تصریح کرد: دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب جهت مسائل آموزش‌وپرورش، انتشار دیدگاه‌های به اشتراک گذاشته جهت ارتقای سطح مهارت و تجربه سایر مدیران و کارشناسان، انعقاد تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی در موضوعات مشترک دو طرف از دستاوردهای مورد انتظار این گفتگوها خواهند بود.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید