روستاهای پایین دست گلپایگان یک قطره آب برای کشاورزی ندارند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حسین یارمحمدیان عصر چهارشنبه در کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گلپایگان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است که ما حرف تمام متولیان امر را در یک فضای شیشه‌ای باید بشنویم و پاسخ دهیم و این جلسه نماد دمکراسی و آزادی بیان است چون تمام مطالبات خود را شفاف بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که در حوزه آب کشور وجود دارد مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: وقتی آب از سد کوچری گلپایگان سرریز می‌شود باید تکلیف آن روشن شود.

فرماندار گلپایگان گفت: اگر آب زیست محیطی گلپایگان با دبی کمتر و در زمان طولانی‌تر در رودخانه «اناربار» جاری شود می‌تواند به محیط زیست کمک کند.

وی افزود: گلپایگان با وجود دو سد به شهرستان برخوردار از نعمت آب فراوان معروف است و این در حالی است که روستاهای پایین دست شهرستان گلپایگان یک قطره آب برای کشاورزی ندارند.

یارمحمدیان تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی و وزارت نیرو در یک فضای منطقی با همکاری اهالی روستای کوچری کمک کند تا آب این روستا تأمین شود و مطالبات آن‌ها تحقق یابد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه بندهای رودخانه «اناربار» شهر گلپایگان فقط برای برداشت آب نیست، شهرداری یا دستگاه‌های متولی چهار بند در محدوده شهر برای ورزش قایقرانی ایجاد کند تا موجب زیبایی رودخانه شود، بیان داشت: در زمان خشکسالی از میزان ۶۰ میلیون متر مکعب حقابه ۱۹ میلیون متر مکعب برداشت و هیچ درختی خشک نشد و در سال‌های ترسالی نیز حدود ۶۰ میلیون متر مکعب تخصیص و هیچ درختی نیز خشک نشد.

۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به دلیل کم آبی بلااستفاده مانده است

یارمحمدیان با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی بلااستفاده به دلیل نبود آب زیر کشت نمی‌رود، گفت: برای رفع کم آبی روستاهای شهرستان باید تخصیص آب گلپایگان را تعدیل کنیم و باید بخشی از آورد آب گلپایگان و نه آبی که از سرچشمه‌های دز یا کوهرنگ می‌آید به روستاهای شهرستان تخصیص داده شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید