کودکان رکن اصلی توسعه پایدار شهری هستند

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محمد عیدی در مراسم اختتامیه طرح کلاس شهر، با تشریح اقدامات مربوط به این طرح اظهار داشت: امروزه سرمایه‌های انسانی الزاماً موضوع توسعه پایدار نیستند، بلکه کارگزاران توسعه پایدار هم هستند، بدین معنا که در برنامه ریزی های شهری، دیگر قرار نیست کودکان و نوجوانان موضوع توسعه پایدار باشند، بلکه رکن اصلی آن محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهری با شاخصه‌های توسعه پایدار اخلاق حیات محور، زیست پذیر و معناگر، شهروندانی خوشحال و هدفمند، با نشاط و هنجارمند دارد.

عیدی ادامه داد: برای اینکه به قول شهرسازان و معماران شهر، شهری تمیز، منظم و زیبا داشته باشیم، ناگزیر به آموزش هستیم، یعنی آموزشی که خصوصیت غیرمستقیم و لذت بخش بودن را داشته باشد و تمام افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را در بگیرد.

اجرای طرح کلاس شهر با بروزترین مؤلفه‌های جهانی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با ابراز رضایت از اجرای طرح کلاس شهر با بروزترین مؤلفه‌های جهانی گفت: امیدوارم این مراسم اختتامیه نباشد، بلکه آغازی از یک پایان باشد زیرا دوست داریم فعالیت‌ها فرآیند محور باشد.

در ادامه رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای مربیان و اولیا جهت بیان تبین اهداف طرح، اظهار داشت: در طرح کلاس شهر، ۳۷۸ کارگاه برگزار شد، ۴۰۰ فعالیت مرتبط انجام گرفت و ۴۳ نمایش نیز اجرا شد که نرم افزار چند رسانه‌ای آن در حال آماده شدن است.

احمد رضایی با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، یک سال تحصیلی متفاوت را پشت سر گذاشتیم و طرح کلاس شهر نیز همانند سیستم آموزشی تحت تأثیر قرار گرفت، افزود: ۲۴۵ دانش آموز با ۴۷۰ اثر در مسابقات کلاس شهر شرکت کردند که ۶۵ اثر برگزیده شد و هدایایی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

آموزش مهارت‌های زندگی برای آینده شهر

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در ادامه اظهار داشت: تمام فعالیت‌های کلاس شهر، منطبق بر کتب درسی پایه اول بوده که انگیزه‌ای برای دانش آموزان و معلمان ایجاد می‌کند.

شهین جوانی افزود: در طرح کلاس شهر، آموزش مهارت‌های زندگی مدنظر بود تا شهروندانی مسئول و پاسخگو برای آینده شهر تربیت شود.

وی با بیان اینکه از همه نقدها در سیستم آموزشی کشور استقبال می‌شود، یادآور شد: از بازنگری در برخی فعالیت‌ها هیچ هراسی نداشته و آمادگی داریم تغییرات لازم را متناسب با شرایط موجود رقم بزنیم زیرا تغییر در رفتار دانش آموزان، خروجی موردنظر ما است.

اجرای طرح مهارت شهروندی در پایه ششم و طرح کرامت و مهارت زندگی در پایه پنجم

به گفته جوانی، اجرای طرح مهارت شهروندی در پایه ششم و طرح کرامت و مهارت زندگی در پایه پنجم در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید