کد خبر: 234406
۰
۰
نسخه چاپی

شهرستان رفسنجان در وضعیت قرمز قرار دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز احمد جمالی زاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران بستری نسبت به هفته‌های قبل در حال افزایش است، به همین نسبت موارد مثبت سرپایی هم در حال افزایش است.

وی افزود: متأسفانه در برخی از شهرستانها اوضاع خیلی نگران کننده است و اگر همشهریان ما هم موضوع را جدی نگیرند حتماً در روزهای آتی اوضاع رفسنجان نیز وخیم خواهد شد.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم که افراد به محض مشاهده علائمی مثل تب، بدن درد، علائم تنفسی مثل سرفه و گلودرد، از دست دادن حس بویایی و… در خانه بمانند و از رفتن به محل کار و یا حضور در اجتماعات جداً خودداری کنند تا باعث ابتلاء سایر افراد نشوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ما نگران کادر درمان هستیم که واقعاً خسته هستند، تصریح کرد: مثلث سلامتی در کنترل کرونا عبارت است استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون.

جمالی زاده در ادامه ابراز داشت: با بررسی بیماران در روزهای اخیر مشاهده کردیم که عمده راه انتقال از طریق تماس فرد سالم با افراد بیمار بوده که این امر عمدتاً در میهمانی ها، دورهمی ها، تفریحات آخر هفته بوده است و افراد از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را هم در مراسم مختلف عمدتاً مراسم ختم و عزا رعایت نکرده بودند.

وی بیان کرد: شهروندان اگر علائمی دال بر بیماری کووید ۱۹ مشاهده کردند باید در صورتی که علائم خفیف است در منزل استراحت کرده و فاصله را با سایر افراد حفظ کنند و حتماً از ماسک استفاده نمایند. شهروندان قرنطینه خانگی را رعایت کرده و اگر علائم شدید در خود مشاهده کردند به پزشک مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: در حال حاضر توصیه نمی‌شود که به محض ظهور علائم، تست کرونا بدهند، مگر کسانی که جز افراد پرخطر محسوب می‌شوند، مانند زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند (فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی، تنفسی مزمن، دیابت، بروز علائم و یا درصورت تماس با فردی که به کرونا مبتلا بوده، بایستی آزمایش بدهند و در مورد سایر افراد توصیه به انجام آزمایش نشده است.

جمالی زاده افزود: در شرایط اپیدمی و بخصوص در این فصل که معمولاً بیماری‌های تنفسی نادر بوده، وقتی فردی با علائم بیماری تب دار تنفسی مراجعه کرد، اولین احتمال و فرض بر این است که به بیماری کووید ۱۹ مبتلاست، مگر خلاف آن ثابت شود و باید همه اصول بهداشتی که در مورد این بیماران گفته شده است را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: توصیه اکید داریم که شهروندان ماسک زدن و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال کرونا ویروس در رفسنجان قطع و کنترل شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید