کد خبر: 234417
۰
۰
نسخه چاپی

شغل خانوادگی روستای جیریا

مشاغل خانگی یکی از بهترین راه‌های کسب در آمد است. این مشاغل بهترین راه افزایش درآمد خانواده‌ها و کاهش نرخ بیکاری می‌باشد و ۱۵ تا ۸۰ درصد نیاز اشتغال ۱۵۰ کشور جهان را تامین می‌کنند. در کسب و کارهای خانگی مشارکت تمام اعضای خانواده لازم نیست و تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده می‌تواند به این کسب و کارها رونق ببخشد.

راه اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها بیش از آقایان سودمند است زیرا در این صورت خانم‌ها می‌توانند وقت بیشتری برای خانواده و تربیت و پرورش فرزندان بگذارند و بدون اینکه اجباری به ترک منزل و ساعت‌ها ماندن در شلوغی خیابان‌ها و ترافیک داشته باشند با خیالی آسوده و بدون دغدغه به فعالیت اقتصادی در خانه بپردازند.

فرش جیریا، از کیفیت و اصالت بالایی برخوردار است. بانوان روستای جیریا تبحری خاص در بافت قالی دارند، تلاش چند صد ساله مردان و زنان این روستا نام تجاری فرش جیریا را رقم زده‌است، به‌طوری‌که تجار کشورهای اروپایی و آمریکایی با برند جیریا و ساروق آشنا هستند. طراحی نقشه، نقش‌بندی و رنگ‌بندی بافته‌های اهالی این روستا به قدری چشم‌نواز است که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی به این هنر که حاصل دسترنج زنان و دختران این روستاست نگریست.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید