مدارس شهرستان گلپایگان از اول شهریورماه بازگشایی می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز حسین یارمحمدیان شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: در راستای حفظ بهداشت دانش آموزان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر اساس مصوبه استانی نصب شیرهای پدالی باید تا ۱۵ مردادماه در تمام ۱۰۰ مدرسه شهرستان در دستور کار قرار بگیرد و اعتبار آن با ۲۰ درصد از ظرفیت کمک اولیا و مربیان و ۸۰ درصد خیرین مدرسه ساز تأمین شود.

وی گفت: سال گذشته بودجه آموزش و پرورش گلپایگان از محل اعتبارات توازن تخصیص یافت چراکه الزام شده بود که تخصیص بودجه پنج دستگاه، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و سه شهرداری گلپایگان، گوگد و گلشهر از محل توازن باشد.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: امسال علاوه بر تخصیص بودجه از محل توازن از محل تملک دارایی شهرستان نیز به آموزش و پرورش بودجه اختصاص می‌دهیم تا کمکی به نصب شیرهای پدالی و هزینه‌های آموزش و پرورش باشد.

وی عنوان کرد: کمبود اعتبارات را فقط با کار بیشتر می‌توان جبران کرد و در سیستم آموزش و پرورش نیز با مشارکت مردم می‌توانیم کارها را پیش ببریم، وضعیت آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان با وجود نیروی انسانی خوب است.

یارمحمدیان تأکید کرد: لازم است خیران نیز کمک کنند تا نصب شیر پدالی و دستگاه ضدعفونی کننده با کمک خیران در مدارس انجام شود.

بازگشایی مدارس گلپایگان از یکم شهریور

در ادامه مصطفی مهدیان مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با اعلام خبر بازگشایی مدارش شهرستان گلپایگان از یکم شهریور، اظهار داشت: مانور بازگشایی مدارس شهرستان از ۲۵ مرداد است تا مدارس آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در زمینه ورود و خروج به مدرسه، فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارائه دهند.

وی گفت: سلامت دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش گلپایگان است، سرویس آبخوری‌ها و دستشویی مدارس روزانه سه بار ضدعفونی شود.

هدف از مدارس هیئت امنایی جذب مشارکت مردمی و ارتقای کیفیت مدارس است

در ادامه علیرضا پرهام کارشناس مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلپایگان اظهار داشت: هدف از مدارس هیئت امنایی، جذب مشارکت مردمی و ارتقای کیفیت مدارس است، وقتی والدین در مدارس هزینه می‌کنند سطح توقع آن‌ها بالا می‌رود و از طرفی قدرت مانور مدیر مدرسه نیز از لحاظ مدیریت درسی و غیر درسی بیشتر می‌شود.

وی گفت: مدرسه حضرت خدیجه شهر گلپایگان بر اساس شاخصه ارزیابی عملکرد در سطح استان از سوی کمیته کیفیت بخشی موفق به دریافت دویست و سی و پنجمین امتیاز از دویست و پنجاه امتیاز شد و چون از مدارس موفق شهرستان است و با ادامه روند فعالیت مدرسه از لحاظ هیئت امنایی موافقت شده است.

مسئول مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلپایگان افزود: با پیگیری‌های مدیریت آموزش و پرورش گلپایگان مدرسه بانو اختری گلپایگان به صورت هیئت امنایی موافقت شده است اما نیازمند تفویض اختیار نهایی از سوی شورای آموزش و پرورش هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید