رابطه ایران و چین همه جانبه و استراتژیک است

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید عباس موسوی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مخالفان این سند گروه‌های ایرانی ضدانقلاب و عوامل رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که همواره ره دنبال ایجاد تنش جمهوری اسلامی ایران با دنیا بوده اند.

وی ادامه داد: در این خصوص هر گونه رابطه با نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهد شد و بدیهی است که این سند در مجلس شورای اسلامی نهایی و پس از آن اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

همان طور که از نام سند برمی‌آید این یک سند پیش نویس راهبردی است که ما در حال نهایی کردن آن با چینی‌ها هستیم که هنوز نهایی نشده است.

موسوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این سند افقی ۲۵ ساله دارد و در آن به دنبال آن هستیم تا نشان دهیم رابطه ایران با چین یک رابطه عمیق و همه جانبه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: در این سند پیشنهاد دادیم تا نشان دهیم که نگاه ما به همکاری جمهوری اسلامی ایران با چین نگاهی مقطعی نیست و نگاهی دراز مدت است.

موسوی با اشاره به دروغ‌هایی که در این خصوص در فضای مجازی شاهد هستیم تصریح کرد: این یک سند افتخار آمیز است که در حال طی کردن مراحل نهایی است و از سوی ایران نهایی شده و در حال طی کردن مراحل از جانب چین است و پس از امضا در داخل کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی و اعمال نظر لازم در آن صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر ترور شهید قاسم سلیمانی با ناجوانمردانه خواندن این اقدام آمریکا بیان داشت: در این خصوص از همان ابتدا ستادی در وزارت امور خارجه تشکیل گردید و در مجامع بین المللی نیز این اقدام آمریکا را ناجوانمردانه دانسته اند.

موسوی بیان داشت: شهید سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم است و رشادت‌های او اگر نبود هم اکنون شاهد آن بودیم که تروریسم در جهان جولان می‌داد.

منبع: خبرگزاری مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید