مهمترین رسالت مسوولان کشور حمایت از سرمایه گذار و فعالان اقتصادی است.

مهمترین رسالت مسوولان کشور حمایت از سرمایه گذار و فعالان اقتصادی است.

 

اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) - رییس اتاق بازرگانی تبریز گفت: توسعه اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی با تکمیل زنجیره تولید میسر می‌شود.

 

یونس ژائله، در دیدار با نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل زنجیره تولید در بخش های صنعتی و معدنی کشور نیاز به حضور مستمر و موثر فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در بازارهای جهانی دارد و تا زمانی که این زنجیره تکمیل نشود امکان توسعه اقتصادی در بخش های مختلف فراهم نمی شود.

 

وی حضور بخش خصوصی کشور و استان در تکمیل زنجیره های تولید برای توسعه اقتصادی کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مسئولان ارشد کشوری و استانی باید تلاش کنند با حمایت از بخش خصوصی زنجیره تولید در تمام بخش های اقصادی به ویژه معدن را در راستای توسعه کشور فراهم کنند.

 

رییس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به ظرفیت های استان در صنعت و معدن گفت: استفاده از پتانسیل های مختلف در صنعت و معدن استان باید با تشکیل گروه های کارشناسی و ایجاد کنسرسیوم هایی که متولی آن بخش خصوصی استان است، انجام شود.

 

ژائله، با تاکید بر این که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه باید در شرایط سخت اقتصادی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد حمایت قرار گیرند، ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین رسالت مسوولان کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه گذار و فعالان اقتصادی است.

 

وی یاداوری کرد: با حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و ایجاد وفاق و همدلی بیشتر می توان بر مسائل و مشکلات کلان اقتصادی کشور در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم که رسالت ذاتی دولت و فعالان اقتصادی است، غلبه کرد.

 

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بی بدیل منطقه شمال و شمال غرب کشور در بخش معدن گفت: در استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل ۷ پهنه معدنی مورد مطالعه و پژوهش معدنی قرار گرفته و با مطالعات بیشتر این منطقه مشخص شده است که این منطقه جزو غنی ترین مناطق معدنی ایران محسوب می شود.

 

الله وردی دهقانی، با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در بخش معدن می تواند در بهره برداری از این ظرفیت موثر واقع شود، افزود: با تغییر رویکرد شرکت مس ایران نسب به بهره برداری از منابع معدنی مناطق مختلف کشور که دارای پتانسل های معدنی ویژه ای هستند، امکان حضور بیشتر سرمایه گذران بخش خصوص در بهره برداری از منابع معدنی با حمایت قوای سه گانه (مجلس، دولت و قوه قضائیه) در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای افزایش رفاه اجتماعی مردم بیش از پیش فراهم می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت فلز مس در تحولات تکنولوژیکی جهان پیش رو، اظهار امیدواری کرد، با همکاری و هم افزایی بخش خصوصی از این فلز ویژه ای که در توسعه صنعتی موثر است و با حمایت دولت از فرآوری این ماده معدنی در استان، امکان توسعه همه جانبه در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شود.

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید