کد خبر: 237211
۰
۰
نسخه چاپی

امکان اتصال تلویزیون‌های خانگی به شبکه شاد در آینده‌ای نزدیک

به گزارش اقتصادآینده نیوز، محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفتگوی هفته و در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ارتباط گسترده و متنوعی آموزش‌وپرورش با وزارت کشور دارد، اظهار کرد: وزارت کشور یکی از راهبردی‌ترین دستگاه‌های کشور است و روسای آموزش‌وپرورش استان‌ها، استانداران هستند و فرمانداران و بخشداران هم به همین ترتیب روسای آموزش‌وپرورش مناطق و نواحی هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به تصویب قانون مولدسازی املاک آموزش‌وپرورش، گفت: جمعیت به دلیل مهاجرت‌هایی که صورت می‌گیرد و جابجا می‌شود، تراکم در برخی مناطق را افزایش می‌دهد و باعث کاهش تراکم در دیگر مناطق می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تراکم دانش آموزی در مناطق پرجمعیت به وجود بیاید لذا به تغییر کاربری در مناطق نیازمندیم.

وی از امکان اتصال تلویزیون‌های خانگی به شبکه شاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مسئولان فنی آموزش‌وپرورش در حال اجرای این دو طرح با کمترین هزینه هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: وزارت ارتباطات متعهد شده که همه مدارس را تا شهریور به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و همچنین نقاطی در کشور که تحت پوشش اینترنت نیستند نیز مشخص و نسبت به توسعه پوشش اینترنتی برای آموزش مجازی دانش آموزان اقدام کند.

حاجی میرزایی تأکید کرد: مدیران همه مدارس را ملزم کرده‌ایم که نحوه دسترسی دانش آموزان خود را به تلفن همراه، تبلت و اینترنت مشخص کنند تا مشخص شود که دانش‌آموزانی که به تلفن همراه و اینترنت دسترسی ندارند به چه صورت باید آموزش ببینند.

وی گفت: اینترنت شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) در سال تحصیلی قبل رایگان بود و برای سال تحصیلی آینده نیز به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد دادیم که اینترنت این شبکه باید رایگان شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: از آموزش‌های تلویزیونی همچنان مانند سال قبل استفاده خواهد شد و بسته‌های خودآموز آموزشی نیز از طریق مدارس در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

حاجی میرزایی بابیان اینکه کلاس‌های درس در مناطق سفید حضوری خواهد بود، گفت: سال تحصیلی را به‌گونه‌ای آغاز می‌کنیم که همه دانش آموزان از فرصت آموزش بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی افزود: شهریه هر مدرسه در پایگاه اینترنتی آموزش‌وپرورش وجود دارد و در صورت دریافت شهریه بیش از مبلغ مصوب، تخلف محسوب شده و با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.

منبع : مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید