کد خبر: 237574
۰
۰
نسخه چاپی

حنای بی‌رنگ مسیح برای بجنوردی‌ها/داستان تکراری فیلم های تقطیع شده

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، ظاهراً این روزها رسانه‌های آن سوی مرز و برخی از افراد که بازیچه سیاست‌های تفرقه افکنانه غرب به ویژه انگلیس و آمریکا شده‌اند از هر حربه‌ای برای اختلاف افکنی استفاده می‌کنند و این بار نوبت سو استفاده از عواطف یک دختر ۱۴ ساله بجنوردی شده است.

به موجب ماده ۱۴۱ قانون مجازات اسلامی پوشش نا مناسب در انظار عمومی جرم محسوب می‌شود و مشمول مجازات‌هایی است، این قوانین از شرع و عرف ایرانی و اسلامی ناشی می‌شود که مورد قبول جامعه است همان طور که عفاف در بسیاری از دیگر جوامع بشری و کشورها مورد توجه قرار دارد.

از سوی دیگر شاهد هستیم بسیاری از کشورهای به ظاهراً آزاد اندیش غربی نیز قوانین صریحی در خصوص نوع پوشش در جامعه دارند و طبیعتاً نظارت بر اجرای این قوانین نیز بر عهده پلیس گذاشته شده است.

در همین راستا انتظار مردم از نیروی انتظامی در ایران نیز تذکر لسانی و امر به معروف و نهی منکر است و اگر این جرایم به صورت عمدی و اصرار بر جرم انجام شود مجازات‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده که نیروی انتظامی در این زمینه نقش ضابط را ایفا می‌کند.

در فیلمی که روزهای اخیر در گروه‌های مجازی منتشر شده یکی از مأموران نیروی انتظامی پس از درخواست و تماس مردم با پلیس در یکی از محلات شهر حاضر می‌شود و در کمال آرامش و احترام به حقوق شهروندی از یکی از شهروندان بجنوردی درخواست می‌کند که در مکان عمومی از پوشش مناسب و عرف استفاده کند. حتی از برخورد با وی خودداری و با والدین این شخص صحبت می‌کند.

آنچه که به وضوح مشخص است در این فیلم مأمور نیروی انتظامی با احترام کامل با والدین این نوجوان صحبت می‌کند و سعی در توجیه و راهنمایی دارد.

در حالی که بر خلاف قانون یکی از شهروندان اقدام به فیلمبرداری از مکالمه پلیس و والدین این دختر جوان می‌کند اماپلیس حتی با فیلمبردار نیز برخورد نمی‌کند.

این در حالیست که مطابق قانون موجود «با توجه به قرارداد همکاری مسیح علی‌نژاد با آمریکایی‌ها کسانی که از خودشان یا دیگران فیلم در رابطه با کشف حجاب بگیرند و برای این فرد ارسال کنند مشمول ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی خواهند بود و بین یک تا ده سال حبس برای‌شان در نظر گرفته می‌شود.»

علی نژاد؛ فردی که از خانواده هم طرد شده است

معصومه علی‌نژاد قمی کلایی که متولد قمی کلای بابل است پس از فتنه ۸۸ که موجب نا امنی و تخریب اموال عمومی و نظم جامعه شد از ایران فرار و فعالیت‌های خود را با نام مسیح علی نژاد در آمریکا آغاز کرد و مورد اقبال شبکه‌های بی بی سی، من و تو و شبکه صدای آمریکا قرار گرفت. نکته جالب اینکه در رزومه این فرد به جز، بر هم زدن ضوابط و قوانین و عرف حاکم بر جامعه، دفاع از زندانیان و متخلفانی که در محاکم جرایم آنها ثابت شده است و ایجاد اخلال و تشویش در جامعه چیز دیگری دیده نمی‌شود، برای این اقدامات امکانات کامل از سوی آمریکا در اختیار این فرد قرار می‌گیرد و قراردادهایی نیز با مؤسسه‌های رسانه‌ای آمریکایی تنظیم و مبالغ هنگفتی نیز دریافت کرده است.

اتخاذ این رفتار کار را به جایی رساند که حتی خانواده علینژاد در مصاحبه‌ای در برنامه بدون تعارف از رفتارهای وی برائت جستند. حالا این فرد خود را مدافع حقوق زنان ایرانی می‌داند و سعی می‌کند از احساسات یک دختر ۱۴ ساله سو استفاده کند. در این فیلم خواهر مسیح، دعا می‌کند که معصومیت از دست رفته خواهرش باز گردد تا به آغوش خانواده اش برگردد.

در حالی که مردم ایران با سخت‌ترین و ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی آمریکا مواجه هستند و در ایام شیوع کرونا از دریافت داروهای مورد نیاز اولیه، ماسک و اقلام بهداشتی محروم هستند، علی نژاد با بازپخش فیلم یک دختر بجنوردی و دستکاری و تدوین مجدد فیلم سعی در تشویش اذهان مردم می‌کند و جالب اینکه در مقابل این اقدامات هزینه‌های هنگفتی هم دریافت می‌کند.

اما حقیقت ماجرا چیست؟

برای بررسی دقیق‌تر موضوع ابتدا به سراغ مسئولان نیروی انتظامی رفتیم. سرهنگ محسن عربی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی در خصوص این اتفاق در گفتگو با مهر اظهار کرد: انتشار فیلم برخورد قانونی یک مأمور وظیفه شناس در شبکه‌های معاند، سو استفاده از یک برخورد قانونی و دروغ مجازی است.

وی افزود: طی چند شب گذشته در پی مطالبه مردمی مبنی بر اینکه دختر و پسر نوجوانی با پوشش نامناسب اقدام به تردد در یکی از خیابان‌های شلوغ سطح شهر بجنورد می‌کنند، گشت مذکور به محل تردد این دو نوجوان اعزام می‌شود.

عربی ادامه داد: زمانی که مأموران در محل مورد نظر حاضر می‌شوند به این ۲ نوجوان با رعایت حقوق شهروندی تذکرات لازم را ارائه و درخواست حضور والدین این خواهر و برادر را می‌کنند.

حنای بی‌رنگ مسیح برای بجنوردی‌ها/داستان تکراری فیلم های تقطیع شده

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: فردی از روی ناآگاهی فیلم این صحنه را در فضای مجازی منتشر و چنین وانمود می‌کند که والدین این بچه‌ها با مأموران درگیر شدند در حالی که در باز بینی فیلم‌های مدار بسته از محل، مشخص شد مأمور نیروی انتظامی با متانت و خوش‌رویی با این افراد برخورد می‌کند و خانواده این دو نوجوان از رفتار مأمور نیروی انتظامی تقدیر کردند.

ماجرای تقطیع شده!

برای بررسی دقیق‌تر ابعاد ماجرا به محل وقوع اتفاق رفتیم. مصطفی یکی از کسبه محل که این اتفاق در نزدیکی مغازه به وقوع پیوسته پس از دیدن فیلم مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی، به خبرنگار مهر می‌گوید: باور کنید اگر خودم شاهد این صحنه نبودم به این صراحت صحبت نمی‌کردم ولی ماجرا به این شکل نمایش داده شده در فیلم نیست زیرا پلیس هیچ گونه برخوردی با فرد بدحجاب نداشت و در کمال ادب و متانت با او و مادرش صحبت کرد.

مصطفی علت انتشار این صحنه‌ها را خالی بودن دست دشمن می‌داند و در این خصوص گفت: اگر برخوردهای قانونی و محترمانه نباشد وضعیت بسیار نامطلوب‌تر خواهد شد.

هشتگ «پلیس با غیرت» در فضای مجازی

در حالی که انتشار این فیلم تقطیع شده همراه با استفاده از توصیفات اغراق آمیز و تکراری دیکته شده در شبکه‌های اجتماعی با هدف زیر سوال بردن نیروی انتظامی و تحت فشار قرار دادن مأمور مربوطه انجام پذیرفت اما در فضای مجازی استان فضایی دیگر رقم خورد.

کاربران فضای مجازی خراسان شمالی با آگاهی و شناسایی اهداف مأموران رسانه‌ای آمریکایی، با هشتگ‌های «پلیس با غیرت» و «نگهبانان عفت» به این مسئله واکنش نشان دادند.

حنای بی‌رنگ مسیح برای بجنوردی‌ها/داستان تکراری فیلم های تقطیع شده

سختی‌های پلیس بودن / مردم ناظر بر نیروی انتظامی

رضا یکی از مأموران نیروی انتظامی خراسان شمالی در گفتگو با مهر اظهار کرد: پلیس همواره تحت نظر مردم است و اگر کوچک‌ترین اشتباهی از ما ببینند روی حساب کل مجموعه می‌گذارند پس باید به شدت از رفتار خود مراقبت کنیم.

وی افزود: در ماجرای اخیر همکارم با خوش‌رویی و لبخند به نوجوانی که پوشش نا مناسب داشت، تذکر محترمانه‌ای می‌دهد اما باز هم عده‌ای می‌خواهند از آن سو استفاده کنند.

این مأمور نیروی انتظامی در انتها گفت: پلیس باید صبح تا شب در میان مردم با فشار روانی و فیزیکی بالا حضور داشته باشد و اما همواره سعی داریم خوش رویی و خوش خلقی خود را از دست ندهیم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید