کد خبر: 237816
۰
۰
نسخه چاپی

گزارش 6 ماهه اول 2020 جنرال موتورز/ زیان ها در حد پیش بینی ها نیست

دیویا سویادوارا Dhivya Suryadevara معاون مالی گروه خودروسازی جنرال موتورز می گوید: «واضح است که هنوز شیوع ویروس ادامه دارد و ما هم به دقت وقایع و آثار این ویروس بر کل صنعت را تحت نظر داریم ». این اظهار نظر ها بعد از گزارش مالی نیم سال اول 2020 جنرال موتورز مطرح شده و زیان این خودروساز در حد انتظار بالا نبود که آن را هم مدیون فروش خوب وانت و سیاست های کاهش هزینه سخت گیرانه این شرکت بود. انتشار این گزارش 1.7 درصد ارزش سهام این شرکت را بالا برد. با این که به این زودی جنرال موتورز به آمار پیش از کرونا نزدیک هم نخواهد شد.

معاون مالی جی ام می گوید عایدی عملیاتی نیم سال دوم 2020 بین 4 تا 5 میلیارد دلار خواهد شد که فصل چهار بهتر از فصل سوم پیش بینی می شود و این عایدی باعث به وجود آمدن گردش نقدینگی 7 تا 9 میلیارد دلار خواهد بود. همچنین در همین اثنا هم جی ام قادر به بازپرداخت خط اعتباری گردشی خود به ارزش 16 میلیارد دلار هم خواهد بود. همه این پیش بینی ها بر اساس فروش 14 میلیون دستگاه خودرو در سال 2020 در بازار آمریکا محاسبه می شوند.

اما واقعیت این است که می تواند این پیش بینی ها درست از آب در نیاید. چون هفته گذشته وزارت کار ایالات متحده نیز آمار نیم سال اول را منتشر کرد و در آن مشخص شده است که تعداد افرادی که برای دریافت  حق بیکاری فرم پر می کنند از حد انتظار خیلی بالاتر است.

در گفت و گوی مری بارا مدیر عامل جی ام با تحلیل گران اقتصادی، با احتیاط ابراز خوش بینی کرده که فروش خودروهای این شرکت در چین بهبود یافته و تولید وانت و شاسی بلند در کارخانه های آمریکا به حالت سه شیفت باز گشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از نیم سال اول 2020 زیان خالص جنرال موتورز 758 میلیون دلار یا 56 سنت به ازای هر سهم بوده است در مقایسه، در همین مدت زمان در سال گذشته،‌ جنرال موتورز 2.4میلیارد دلار سود یعنی 1.66 دلار به ازای هر سهم گزارش کرده بود. اگر تورم و سایر محاسبات هم لحاظ شود،‌ جنرال موتورز در 6 ماه اول سال 806 میلیون دلار زیان دید.

شایان ذکر است که جی ام در گزارش خود زیان را 50 سنت به ازای هر سهم اعلام کرده در حالی که تحلیل گران مسائل مالی در آمریکا آن را 1.77 دلار به ازای هر سهم محاسبه می کنند.

منبع: رویترز

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید