کد خبر: 237838
۰
۰
نسخه چاپی

ترویج نمادهای شهدا خدمت ماندگار به فرهنگ ایثار و شهادت است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در حاشیه حضور در یادمان شهدای گمنام بخش کهک قم اظهار کرد: شهدا در روز قیامت هم شفاعت می کنند و هم به خاطر امانتی که به ما سپردند، بازخواست می کنند و باید کاری کنیم که در محضر آنان شرمنده نباشیم.

وی با اشاره به اینکه دو شهید گمنام کهک مربوط به زبیدات و جزایر مجنون هستند، افزود: مناطق زبیدات و شرهانی و جزایر مجنون در عملیات خیبر بسیار برای عراق اهمیت داشت و لذا رزمندگان ما که در کند کردن حرکت دشمن در آن مناطق بسیار نقش‌آفرینی کردند، مرتب زیر آتش گلوله باران دشمن قرار داشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهدا برای دفاع از ناموس و دین و مملکت همه هستی خود را در طبق اخلاص نهادند و از جان خود گذشتند و امروز بار امانت آنها بر دوش ماست.

وی با اشاره به روز عرفه و عید قربان خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) مشعر و منی و عرفات را رها کردند و قربانی واقعی را در کربلا محقق کردند و درحقیقت قربانگاه واقعی، کربلاست.

ذوالنوری با ذکر این نکته که شهدا اساس اسلام را حفظ کردند، ادامه داد: پس از گذشت قرن ها از نهضت عاشورا، شهدای بزرگوار ما با تأسی به امام حسین(ع)، اسماعیل وار به مسلخ عشق رفته و جان خود را تقدیم کردند و بدین سان از جایگاه و مقام بسیار عظیمی در نزد خدای متعال برخوردار هستند.

وی افزود: معرفی شهدا به عنوان نمادهای ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در جامعه، هم در متون دینی ما و هم در کلام گهربار امامین انقلاب بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به یادمان های شهدا تاکید کرد: هر چه بتوانیم نمادهای دینی، اعتقادی و ایثار و شهادت را در سطح جامعه ترویج و تقویت کنیم، افزایش دهیم و تعدد بخشیم، در حقیقت خدمت ماندگاری به فرهنگ ایثار و شهادت انجام داده ایم.

ذوالنوری ادامه داد: مردم نیاز به خوراک روحی و معنوی دارند و بهترین درمان آلام روحی شان را می توانند با حضور در جوار مزار شهدا و انس با ارواح طیبه آنان کسب کنند؛ کسانی که مانوس با شهدا هستند به خیلی از چیزها می رسند.

وی با اشاره به موقعیت مزار و یادمان شهدای گمنام کهک فزود: این مکان، نقطه ای مشرف به منطقه است و کسانی که در این یادمان حضور می یابند، قطعا بدون تفکر و تامل و تاثیرپذیری از کنار قبور شهدا نخواهند گذشت.

/78027

 

منبع : خبرگزاری فارس

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید