کد خبر: 237855
۰
۰
نسخه چاپی

ربات شبیه به سگ در خطوط تولید فورد/ با هدف بهبود مستمر خطوط

این ربات زرد رنگ را کمپانی فورد از شرکت «باستن داینامیک» به روش لیزنیگ اجاره کرده است و این ربات که شباهت زیادی به سگ دارد و حرکاتش از روی حرکات سگ طراحی شده، با عکس ها و تصاویری که از خطوط تولید فورد می گیرد به مهندسان آن کمک می کند مشکلات خطوط تولید را تشخیص دهند، طراحی را روزآوری و به بهبود مستمر کمک نمایند.

مارک گادریس Mark Goderis مدیر مهندسی دیجیتال مرکز ساخت پیشرفته فورد می گوید: «با عکس های دقیقی که دوربین های این ربات می گیرد ما می توانیم این عکس ها را مانند قطعات پازل کنار هم بچینیم و ایرادهای ایستگاه های کاری را مشخص کنیم،‌ اگر تداخلی در کارها و وظایف وجود دارد رفع نماییم و اگر لازم شد با طراحی مجدد به بهبود مستمر کمک کنیم.»

فلافی مثل ماشین کنترل از راه دور، توسط یک مهندس کنترل می شود سرعت حرکت آن 3 مایل در ساعت (5 کیلومتر در ساعت) است و با باتری نصب شده روی آن تا 2 ساعت به هر بار شارژ می تواند کار انجام دهد. فلافی توانایی سوار شدن روی اسکوتر را هم دارد.

فورد از این ربات ها در کارخانه مونتاژ سیستم انتقال قدرت ون دایک در ایالت میشیگان استفاده می کند. این ربات سالانه علاوه بر 300 هزار دلار صرفه جویی در پیاده روی مهندسان در خطوط تولید که سالانه میلیون ها مایل می شود، و همچنین از نصب دوربین ها و سه پایه ها صرفه جویی می کند.

این ربات ها جای نیروی انسانی را نمی گیرند فقط به منابع انسانی کمک می کنند و بهره وری و اثربخشی را بالا می برند.

باستن دینامیک از ارائه جزئیات در مورد هزینه های لیزینگ این ربات خودداری کرده اما خرید یک ربات با این مشخصات مانند ربات Spot‌ حدود 74,500 دلار است.

منبع: رویترز

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید