کد خبر: 237893
۰
۰
نسخه چاپی

پایان پاژرو/ میتسوبیشی در مسیر کاهش هزینه

پاژروی میتسوبیشی، محصول اسطوره ای این خودروساز ژاپنی به حساب می آید و حالا خبر پایان تولید آن در سال 2021، خبر از اوضاع نامساعد این خودروساز می دهد.

میتسوبیشی که بخش سوم از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی که از بعد از شراکت رنو با نیسان شکل گرفت، حالا اوضاع خوبی ندارد. فروش این خودروساز در آمریکا در ماه اخبر کمی روند افزایشی داشته اما چنگی به دل نمی زند. حتی از زبان مدیر عامل این شرکت واژه «بحران» به گوش می رسد. در گزارشی هم که رویترز منتشر کرده،‌ میتسوبیشی برای دومین سال متوالی با زیان رو به رو است. این خودروساز که اکنون در ژاپن تا مقام ششم تنزل پیدا کرده، پیش بینی کرده است که تا مارس 2021 (پایان سال مالی 2020) زیان انباشته این شرکت به 140 میلیارد ین (معادل 1.33 میلیارد دلار ) برسد. این شرکت برای کاهش 20 درصدی در هزینه مجبور به کاهش تولید، اخراج نیروی انسانی و تعطیلی برخی از نمایندگی های خود خواهدشد. این زیان در 18 سال گذشته بی سابقه است به گفته ی تاکئو کاتو، مدیر عامل میستوبیشی «برای هموار کردن مسیر برای بازگشت به حالت عادی، مدیران اجرایی شرکت باید حس بحران را به کارکنان منتقل کنند تا امکان کاهش هزینه فراهم آید.»

وقتی صحبت از کاهش هزینه می شود، معنی اصلی آن کاهش تقاضا و کاهش فروش است که بیشتر در آسیای جنوب شرقی و چین مشاهده می شود و شیوع کرونا هم مزید بر علت شده است.

اما آن چه توجه ها را به سمت خود جلب کرده، پایان تولید خودرویی است که برای چند دهه در بخش خودروهای آفرود و مسابقات رالی اتومبیل رانی حرفی برای گفتن داشت.

همچنین مدیران میتسوبیشی گفته اند که فعالیت خود را در آمریکا و اروپا هم کاهش می دهند و تمرکز خود را روی آسیا قرار خواهند داد.

منابع: جالوپنیک و رویترز

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید