کد خبر: 237948
۰
۰
نسخه چاپی

۵۰۵ هزار تن گندم از گندم کاران کردستانی خریداری شد

محمدفرید سپری ، اظهار داشت: کار برداشت گندم از اراضی زیر کشت این محصول در کردستان از اول تیر ماه سال جاری آغاز و تا به امروز ۵۰۵ هزار و ۶۹۶ تن گندم از گندم کاران استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار هکتار سطح قابل برداشت گندم آبی با ۷۰ درصد برداشت و۳۴۶ هزار هکتار و گندم دیم با ۶۲ درصد برداشت داریم، افزود: پیش بینی می‌شود از سطح این اراضی تا پایان فصل برداشت گندم یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه از ۹۰ مرکز تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سطح استان در حال حاضر ۸۱ مرکز آن فعال است، ادامه داد: آهنگ خرید روزانه این مراکز ۱۵ هزار و ۲۴۹ تن است.

سپری با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده توسط دولت تا کنون در این استان معادل یک هزار میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان بوده است، یادآور شد: از این میزان تا امروز ۲۱۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و۹۱۸ هزار تومان آن به حساب گندم کاران کردستانی واریز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: تا به امروز از گندم مازاد بر نیاز استان کردستان از مراکز مباشر به ۹ استان کشور به میزان ۹۴ هزار تن گندم حمل کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار کلزای خریداری شده از کشاورزان کردستانی اشاره کرد و بیان کرد: تا کنون یک میلیون و ۷۶۴ هزار و ۲۵۶ کیلوگرم دانه روغنی کلزا در این استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارزش ریالی کلزای خریداری شده در مجموع معادل هفت میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان بوده که تا کنون به ۲۶ درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید