کد خبر: 237961
۰
۰
نسخه چاپی

جامعه مذهبی استان همدان در حفظ سلامتی مردم پیش قدم بوده‌ است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله حبیب الله شعبانی ظهر شنبه در دیدار با اعضا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، با بیان اینکه امروز با فضایی مواجهیم که دشمن بسیاری از توفیقات بزرگ کشور را زیر سوال می‌برد، اظهار کرد: کار شما در شورای هماهنگی مصداق آیه «فذکرهم به ایام الله» به خصوص برای نسل جدید و جوان که با وقایع گذشته آشنایی ندارند؛ است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برگزاری مراسم همدان، عنوان کرد: در مراسم‌هایی که برگزار می‌شود گاهی گله‌مندی‌هایی وجود دارد که باید نسبت به رفع آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه همدان افزود: یکی از این مشکلات، مشکل مربوط به صوت است که در مراسم مختلف باعث ایجاد گله‌مندی در بین مردم می‌شود و لذا امیدوارم برای همیشه این مشکل از بین برود.

وی مشکل دوم در مراسم همدان را در انعکاس رسانه‌ای تجمعات دانست و گفت: جمعیتی که در مراسم شهید سلیمانی و یا ۲۲ بهمن با آن شرایط سخت جوی وجود داشت، با وجود آنکه بیشتر از مناطق دیگر بود اما در سطح ملی آن طور که باید منعکس نشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در مراسم مذهبی نیز نیازمند یک تجمع بزرگ هئیت‌های حسینی هستیم، مطرح کرد: شورای هماهنگی می‌تواند با مدیریت فضا، تجمع بزرگی را با حضور تمامی هئیت‌ها در همدان رهبری کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امسال متفاوت از سال‌های گذشته است و این تجمع مربوط به شرایط عادی است، بیان کرد: برای برگزاری مراسم محرم امسال حرف و حدیث‌های فراوانی وجود داشت تا اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود نحوه برگزاری مراسم را بیان فرمودند که همین بیانات هم فصل الخطاب است.

آیت الله شعبانی عنوان کرد: اگر قرار بر برگزاری مراسم باشد باید بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا و رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی این کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه مذهبی ما در حفظ سلامتی جامعه از روز اول شیوع کرونا، پیش قدم بوده‌اند، گفت: امیدوار هستیم سایر تجمعات نیز همانند نمازهای جمعه و جماعت عمل کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید