کد خبر: 238604
۰
۰
نسخه چاپی

شناسایی ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۷ نفر جان باختند

دکتر شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۴۱ نفر با بهبودی نسبی ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل فعلاً در وضعیت قرمز به سر می‌برد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۸۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۵ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متأسفانه ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که این امر نشان دهنده این است که کرونا هنوز در هنوز به صورت قوی در میدان است و اقداماتی که تاکنون انجام شده نتوانسته آنچنان که باید، این ویروس خطرناک را مهار کند.

دکتر حبیب زاده تاکید کرد: توصیه می‌کنیم مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و از تماس دست‌ها با صورت و چشم جدا خودداری کنند، استفاده از مواد ضدعفونی کننده را فراموش نکنند و دست‌های خود را مدام با آب و صابون بشوند تا از ابتلاء به این بیماری خطرناک در امان باشند.

وی از هزینه ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیز شبکه درمان استان خبر داد و افزود: سه پایگاه فوریت شهری، یک پایگاه فوریت جاده‌ای، دو مرکز ستادی در شهرستان‌ها و یک پارکینگ چند منظوره، طرح‌های افتتاح شده در روزهای اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل است که پوشش وسیع‌تر خدمات اورژانسی و بالا رفتن سرعت عمل اورژانسی از مزایای این طرح‌ها خواهد بود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید