کد خبر: 238743
۰
۰
نسخه چاپی

عده‌ای در حال ایجاد جریانات تخریبی در عزاداری‌های محرم هستند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام علی گندمی روز سه شنبه در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم عزاداری محرم در یزد که در بیت امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: عزاداری‌های یزد و سبک نوحه خوانی و عزاداری آن در کشور به یک الگو تبدیل شده و همگان یزد را به عنوان حسینیه ایران می‌شناسند و این جایگاه باید حفظ شود.

وی افزود: همین جایگاه سبب شده تا دشمن برای به انحراف کشیدن یا تعطیل کردن عزاداری‌های این استان برنامه ریزی کند و تلاشی جدی برای مخدوش کردن چهره عزاداری‌های یزد دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر با بیان اینکه برخی افراد آگاهانه و به عمد در حال رقم زدن جریانات تخریبی در عزاداری‌های محرم هستند، عنوان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به اسلام به وسیله انحراف در عزاداری هاست.

گندمی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در نوشته‌های خودشان بهترین ظرفیت برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را انحراف حسینیه‌ها و عزاداری‌ها دانسته‌اند، ادامه داد: بر این اساس آنها سعی بر تحریک افراد به ویژه در حسینیه‌ها و مراسم‌های عزاداری دارند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد شاخص اعم از مداح، واعظ، هیئت مذهبی میزبانان و عزاداران شاخص معرفی و از آنها تجلیل شود تا دیگران نیز به دنبال انجام برنامه‌های بهتر و برگزاری مراسمی در خور شأن ائمه اطهار باشند.

گندمی عنوان کرد: با شیوه‌های ایجابی بهتر می‌توان از هر حرکتی که موجب وهن اهل بیت (ع) شود، جلوگیری کرد.

گندمی گفت: سال گذشته با بررسی‌های صورت گرفته، شش عنصر شعرا، مداحان، مردم، میزبانان و صاحبان عزا، مدیران هیئات مذهبی و مسئولان به عنوان محورهای عزاداری‌ها مورد توجه قرار گرفتند و امسال نیز باید این بررسی انجام و از شاخص‌ها تجلیل شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید