کد خبر: 238843
۰
۰
نسخه چاپی

فضای مجازی میدان نبرد رسانه‌ای است/ لزوم تقویت سواد رسانه‌ای

به گزارش اقتصادآینده نیوز ابراهیم رضایی بعد از ظهر جمعه در مراسم روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار داشت: شهید شاهینی از افتخارات رسانه‌ای استان است که از نظر ایمان و اخلاق یک نمونه و الگو بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن در حوزه رسانه‌ای تصریح کرد: همان گونه که دشمن موشک‌ها و تانک‌های رسانه‌ای خود را سرازیر ایران می‌کند ما هم باید در مقابل آن مقاومت و دفاع کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اهمیت سواد رسانه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: سواد رسانه‌ای اهداف دشمن را در فضاهای رسانه‌ای بی اثر می‌کند.

وی افزود: شاید در برخی موارد که برنامه‌های مبتذل و غیراخلاقی در فضای مجازی وجود دارد نیاز به جلوگیری در عرضه دارد ولی در فضای اندیشه و بیان، راه حل موضوع مصون سازی، مقاومت، تمیز و تشخیص دادن از همدیگر است.

رضایی با تاکید بر بی اثر کردن نگاه‌ها و اهداف دشمنان بر مردم و جوانان خاطرنشان کرد: پیام‌های استکبار جهانی نباید بر اراده جامعه اسلامی مسلمان تأثیر گذار باشد که راه حل اساسی داشتن سواد رسانه‌ای است که باید این مهم در جامعه تقویت شود.

وی تصریح کرد: اگر کسی کاری بخواهد در جامعه اسلامی در سپر رسانه‌ای انجام دهد باید پاسخگوی ملت و قانون باشد و در این راستا سواد رسانه‌ای نیاز جدی امروز جامعه است و سواد رسانه‌ای نخبگان باید در کنار مردم افزایش یابد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس بیان کرد: فضای مجازی یک میدان نبرد رسانه‌ای است که نقش اصحاب رسانه در این حوزه بسیار مهم است چرا که اگر تولید محتوای مطلوب و شفاف سازی درستی صورت بگیرد که جوانان و مردم از اهداف دشمن آگاه شوند می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4993253/فضای-مجازی-میدان-نبرد-رسانه-ای-است-لزوم-تقویت-سواد-رسانه-ای

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید