کد خبر: 238890
۰
۰
نسخه چاپی

شناسایی ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

دکتر شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۱ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۷۰ نفر با بهبودی نسبی ترخیص شده‌اند.

وی وضعیت استان را همچنان قرمز و بحرانی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تعداد ۳۷۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۷ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متأسفانه ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که خوشبختانه نسبت به روزهای اخیر کاهش قابل ملاحظه‌ای را شاهد هستیم.

دکتر حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل وضعیت قرمز و مراجعه بالای بیماران از یک‌سو و کمبود پرسنل پرستاری به‌دلیل ابتلای بالا و استعلاجی بودن آنها از سوی دیگر، در بیمارستان‌های فاطمی و علوی، هرکدام یکی از بخش‌ها تعطیل و پرستاران این بخش‌ها جهت کمک‌رسانی در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: بیمارستان بوعلی تقریباً نیمه فعال بوده و علیرغم اینکه بخش داخلی زنان بیمارستان امام (ره) اردبیل تعطیل می‌باشد متأسفانه هنوز برای راه‌اندازی بخش ICU بیمارستان امام رضا (ع) با مشکل نیرو مواجه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: برای کنترل مرگ و میر و کاهش نگرانی‌ها باید از تعداد موارد بروز یا ابتلای بیماری کم و ورودی بیمارستانها را کنترل کنیم تا تخت‌های بیمارستان‌های استان ظرفیت کافی برای بیماران بدحال و نیازمند ICU داشته باشند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید