کد خبر: 238930
۰
۰
نسخه چاپی

تغییرکاربری اراضی ملی در استان البرز گسترده است

به گزارش اقتصادآینده نیوز دکتر حسین فاضلی هریکندی در نشستی مطبوعاتی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اینکه باید از نقد منصفانه خبرنگاران استقبال کنیم، اظهار کرد: سال گذشته دادگستری استان البرز کمترین برخورد را در حوزه رسانه‌ها به ویژه (خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی) داشته است.

وی به اهمیت تحول قضائی اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ برش‌های استانی این طرح تدوین و برای اجرا در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز به برخی نوآوری‌ها در حوزه قضائی استان البرز اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار شورای تحول قضائی در استان البرز تشکیل شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه تحول قضائی در استان البرز با هشت محور اجرا می‌شود، گفت: در محور نخست برنامه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد، در محور دوم برنامه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ، در محور سوم برنامه‌های مرتبط با کاهش ورودی پرونده و اطاله دادرسی، در محور چهارم برنامه‌های مرتبط برای بالا بردن شاخص‌های اداری، در محور پنجم رونمایی از سامانه‌ها برای کاهش حضور مردم در دادسراها، در محور ششم تکریم و صیانت، در محور هفتم ساماندهی اجرای احکام و در محور هشتم ساماندهی پرونده‌های مسن و رسیدگی به پرونده‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است.

برخی از پرونده‌های قضائی شهرداری کرج مربوط به کمسیون ماده ۱۰۰ است وی در بخش دیگری به اهمیت کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: حضور قضات دادگستری در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ ساماندهی و ضابطه مند شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز خطرناک است، گفت: ایمنی ساختمان‌های که ساخته می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه در گذشته شاهد رویه‌های مختلف در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ که منجر به اتخاذ تصمیمات مختلف شده است اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع شاهد صدور حکم تخریب یا جریمه بوده ایم نظارت در اعمال جریمه‌ها مهم است و اینکه بر چه اساسی حکم تخریب یا جریمه صادر می‌شود.

وی با اشاره به برخی کار چاق کنی‌ها در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، گفت: برخی ارتباطات باعث شده که پرونده‌ای که باید حکم تخریب بگیرد جریمه شده و حتی جریمه با درصد کمتری اعمال شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: برخی از پرونده‌های قضائی شهرداری کرج به کمسیون ماده ۱۰۰ مربوط می‌شود.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: نباید منبع تأمین اعتبار شهرداری‌ها از تخلفات ساختمانی تأمین شود برای تأمین اعتبار روش‌های دیگری هم وجود دارد.

هزار و ۲۱۴ هکتار اراضی ملی در استان البرز آزادسازی شد

وی در بخش دیگری به وضعیت تغییر کاربری‌ها و حفر چاه‌های غیرمجاز آب در استان اشاره کرد و گفت: به صورت گسترده شاهد تغییر کاربری اراضی ملی و طبیعی در استان البرز هستیم و در این حوزه نیازمند اقدامات جهادی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در مقابله با تغییر کاربری‌ها نهاد نظارتی است، گفت: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، راهداری و شرکت آب و فاضلاب استان باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

فاضلی هریکندی با اشاره به شناسایی ۲۵ هزار ویلای غیرمجاز در شهرستان ساوجبلاغ به ویژه شهر چهارباغ، گفت: در سال ۹۷، ۶۷۷ هکتار از اراضی ملی متصرف شده در استان رفع تصرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ هزار و ۳۰۸ هکتار اراضی ملی متصرف شده در استان البرز آزادسازی شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هزار و ۲۱۴ هکتار اراضی ملی متصرف شده آزادسازی شده است که قابل توجه است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش دیگری با اشاره به وجود هشت هزار و ۴۸۶ چاه آب غیرمجاز در استان، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان باید مسدودسازی این چاه‌ها در دستور کار باشد.

اتهامات مدیران بازداشت شده شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز مالی و اقتصادی است فاضلی هریکندی در ادامه با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده‌های قضائی در استان البرز بالا است، گفت: در سند تحول قضائی کاهش پرونده‌ها مورد تاکید ویژه است.

وی در بخش دیگری به آخرین وضعیت بازداشت برخی از مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز اشاره کرد و گفت: پس از بررسی گزارش‌ها در این خصوص دستور بازداشت صادر شد و در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اتهامات مدیران بازداشت شده مالی و اقتصادی است، گفت: پرونده در حال بررسی است در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

تجربه اولین شورای شهر فردیس موفقیت آمیز نبوده است

فاضلی هریکندی در ادامه به وضعیت شورای شهر فردیس که مدت‌ها درگیر انتخاب شهردار بود و برخی از اعضا به عمد باعث تعطیلی جلسات شورا می‌شدند، گفت: بنده معتقد هستم تجربه اولین شورای شهر فردیس موفقیت آمیز نبوده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز: استاندار جلسه هیئت حل اختلاف را تشکیل دهد تا به تخلفات شورای شهر فردیس رسیدگی شود وی تاکید کرد: مردم فردیس مستحق ارائه خدمات بهتری هستند و شورای شهر باید عملکرد بهتری داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه چهار عضو شورای شهر فردیس در جلسات شرکت نمی‌کنند، گفت: آنها با بهانه‌های که به نظر بنده قانونی نیست در جلسات شورا حضور نمی‌یابند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه نسبت به این موضوع اعلام تخلف شده است، گفت: از استاندار انتظار داریم جلسه هیئت حل اختلاف تشکیل شود و به تخلفات رسیدگی شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید