کد خبر: 238959
۰
۰
نسخه چاپی

عفو ۲۳۰ زندانی در استان همدان به مناسبت عید غدیر

به گزارش اقتصادآینده نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان همدان، محمدرضا عدالتخواه اظهار کرد: جوان گرایی، تکریم ارباب رجوع، حبس‌زدایی، برنامه‌محور کردن قضات، کاهش پرونده‌های ورودی و رسیدگی به برنامه‌های مرتبط با دستگاه قضائی به صورت الکترونیک از اولویت‌های مهمی است که در راستای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار ما قرار دارد.

وی عنوان کرد: به منظور کاهش پرونده‌های قضائی، ستاد تألیف قلوب که ذیل آن دو کمیته کمیته مصلحین و معتذرین قرار دارد راه‌اندازی شده تا با بهره مندی از بزرگان و سرشناسان هر محله، دعوی طرفین از همان ابتدا به مصالحه ختم شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه با پیگیری و رسیدگی انجام شده ۵۵ درصد از پرونده‌های معوقه در حوزه‌های قضائی تعیین تکلیف شده است، افزود: انجام برنامه‌های دستگاه قضائی با رسیدگی الکترونیکی این روزها با سرعت و دقت بیشتری پیش می‌رود.

عدالتخواه با اشاره به اینکه همزمان با روزهای آزادسازی خرمشهر و به مناسب عید سعید فطر در سال جاری ۵۴۱ زندانی مشمول عفو رهبری شدند، عنوان کرد: با دقت و موشکافی در پرونده‌های بسیار از دو هزار و ۱۳۵ عفو اعلام شده از سوی رهبر انقلاب به مناسب عید غدیر ۲۳۰ عفو خورده مربوط به استان همدان است.

وی اضافه کرد: بنابراین در ۱۱ ماه اخیر با توجه به عفوهایی دیگر، نزدیک به ۸۰۰ زندانی در استان همدان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان برای حضور در اجتماع یکی از مهمترین برنامه‌های دستگاه قضا محسوب می‌شود، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم عناوین و برچسب‌هایی که به زندانیان آزاد شده زده می‌شود بر پیشانی آنان نباشد و این مهم را با معرفی آنان به کارگاه‌های مختلف تولیدی انجام می‌دهیم.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید