کد خبر: 238961
۰
۰
نسخه چاپی

پیگیری اعطای وام به بومگردی‌ها/جناح‌ها برای حل مشکلات متحد شوند

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدرضا دشتی اردکانی در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران اظهار داشت: یکی از آرزوهایم خبرنگار شدن بود و بر این باورم که خبرنگاران می‌توانند برای اصلاح جامعه اقدامات بزرگی انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمده‌ام برای مردم کار کنم و گرچه ماهیت مجلس سیاسی است، اما برای سیاسی کاری نیامده‌ام و امیدوارم بتوانم با کمک خبرنگاران، برای مردم کاری انجام دهم.

دشتی اردکانی ضمن تقدیر از تلاش‌های محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در دوره‌های قبل، پیشرفت‌های صورت گرفته در اردکان را مرهون تلاش فرزندان دلسوز این دیار در پست‌ها و کسوت‌های مختلف دانست.

نماینده مردم اردکان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مجلس تلاش کرد طرح شفافیت را در مجلس اجرا کند و این موضوع به عنوان یک طرح به مجلس تقدیم شده و اگر مصوب شد، انتظار داریم در صورتی که مسائل امنیتی کشور اجازه دهد، در بدنه سایر قوا نیز شفافیت وجود داشته باشد و همه مردم در جریان تصمیم گیری‌ها قرار بگیرند.

برخی تصمیم‌گیری‌ها در مسیر تحقق عدالت نیست

دشتی اردکانی تصریح کرد: تلاش مسئولان در مسیر اجرای عدالت است اما برخی تصمیم گیری‌ها در مسیر تحقق این مهم نیست و بر این باوریم که باید قوانین کامل داشته باشیم تا قانون توسط افراد مختلف نیاز به تفسیر نداشته باشد و خود قانون به اندازه کافی صریح و شفاف باشد تا به دنبال تفسیرهای مختلف از قانون، شاهد بی عدالتی نباشیم.

وی با اشاره به برخی تصمیم گیری‌های نادرست که منجر به بروز مشکلات جدی در اقتصاد کشور و ایجاد فساد شده است، افزود: برخی سیاست‌های غلط در دوره‌های مختلف مدام تکرار می‌شود به عنوان مثال یکبار تجربه کردیم که دو نرخی بودن ارز، فساد به دنبال دارد اما این راه دوباره طی شد و اکنون شاهد تشکیل تعداد زیادی پرونده تخلف در این زمینه هستیم.

دشتی اردکانی با بیان اینکه در جریان مسائل و مشکلات مردم هستیم و خودمان نیز جزو همین مردم هستیم، یادآور شد: بسته اقتصادی به مجلس ارائه شده که امیدواریم بتواند در مباحث اقتصادی کشور کارگشا باشد اما واقعیت این است که نمی‌شود یک شبه، نرخ دلاری که از ۳,۵۰۰ تومان به بالای ۲۰ هزار تومان رسیده را به حالت اول بازگرداند.

تمام مشکلات کشور مربوط به تحریم نیست

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: مجلس تمام تلاش خود را برای رقم زدن اتفاقات خوب در حوزه اقتصادی به کار گرفته و معتقدیم اگر مجلسیان به وظیفه خود یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون عمل کنند، بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که اکنون با آن دست به گریبان هستیم، مربوط به تحریم‌ها نیست و بسیاری از آنها به دلیل مدیریت نادرست است.

چند صدایی در مسائل مهم استان به ضرر یزد است

دشتی اردکانی تصریح کرد: وقتی کشور در بسیاری از مسائل از جمله مسائل اقتصادی مورد حمله دشمنان است، باید همه با هم متحد شوند و در این راستا از تمام جناح‌های یزد نیز می‌خواهیم برای پیشبرد استان متحد شوند زیرا چند صدایی در مسائل مهم از جمله مسئله آبرسانی به ضرر استان تمام خواهد شد.

وی تاکید کرد: خبرنگاران نیز در این میان وارد میدان شوند و اگر جایی فسادی وجود دارد، به مسئولان و نمایندگان اعلام کنند زیرا معتقدیم اگر خبرنگاران در کنار مسئولان دلسوز نباشند، هیچ مسئولی موفق نخواهد شد.

دشتی اردکانی تصریح کرد: من به نویدهایی که رهبری در مورد آینده کشور داده‌اند، امیدوارم و اکنون که جوانان با انگیزه و انقلابی وارد مجلس شده‌اند، امیدوار به تحقق منویات رهبری و رقم زدن آینده‌ای درخشان برای کشور هستیم.

دولتی بودن تمام امور از آسیب‌های جدی کشور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از آسیب‌های کشور را دولتی بودن همه امور دانست و تاکید کرد: تا مسئولان کشور به بخش خصوصی اعتقاد و اعتماد پیدا نکنند، روند مشکلات ادامه دارد.

دشتی اردکانی همچنین به تشریح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: اردکان القابی همچون ثروتمندترین شهر کشور و یونان کوچک را در پیشانی دارد اما با مشکلاتی عدیده ای در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مواجه است که با همراهی امام جمعه، فرماندار و مردم اردکان در صدد رفع آنها هستیم.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرر و زیان‌هایی که به حوزه گردشگری وارد شده است، اظهار داشت: فراکسیون گردشگری فرصتی برای یزد خواهد بود و با دعوت از وزیر میراث فرهنگی در صدد رفع مشکلات این حوزه به ویژه آسیب‌های ناشی از کرونا هستیم.

صنعت گردشگری باید برای کشور ارزآوری کند

دشتی اردکانی ادامه داد: بسیاری از واحدهای گردشگری و اقامتی با شیوع کرونا با مشکلات جدی مالی مواجه شده‌اند که در تلاشیم با ارائه طرح‌هایی مشکلات آنها را کاهش دهیم به عنوان مسائل با حضور وزیر گردشگری در تلاش برای تصویب وامی برای واحدهای اقامتی کم بنیه از جمله بومگردی ها هستیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم یکی از مواردی که باید برای کشور ارزآور باشد، حوزه گردشگری است و این صنعت باید در کشور رونق یابد.

به گزارش مهر، در این نشست برخی مسائل و مشکلات شهرستان اردکان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید