کد خبر: 238979
۰
۰
نسخه چاپی

اجرای طرح امام محله نتایج خوبی داشته است

حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۳ استان کشور شاهد آغاز فعالیت پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی هستیم، افزود: در این زمینه زنجان جزو استان‌هایی بود که آغاز فعالیت این پایگاه‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم جامعه به شمار می‌رود و هر کس با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد، باید در راستای کاهش این آسیب‌ها گام بردارد، تصریح کرد: تا به امروز نیز شاهد این موضوع بودیم که هر کس با توجه به دانشی که در این زمینه داشته، تلاش کرده است تا این آسیب‌ها را در جامعه کاهش دهد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با یادآوری اینکه دغدغه‌ای که باعث ایجاد پایگاه‌های فرهنگی - اجتماعی در کشور شد، این است که آسیب‌های اجتماعی فقط با یک تحول اجتماعی از بین می‌رود، ادامه داد: این تحول اجتماعی را نیز می‌توان با انسجام اجتماعی و تقویت روابط اجتماعی، همچنین انسجام گفتارهایی که در اجتماع به وجود آمده، محقق کرد.

میرمحمدیان با تاکید بر اینکه همه این موارد خود به خود محقق نمی‌شود و باید عنصری که وحدت‌بخش و جریان‌ساز بوده و قادر است کار را پیش ببرد، در این مسیر کمک‌حال باشد، اظهار کرد: امروز از این عنصر به عنوان «امام محله» یاد می‌شود که اگر به این محله اضافه شود، می‌تواند این حرکت و وفاق را ایجاد کرده و این گفتمان خوب را غالب کند.

وی با بیان اینکه در همه مناطقی که به نظر ما آسیب‌پذیر است، همه نوع افرادی زندگی می‌کنند، بیان کرد: نکته این کار در این است که وقتی امام محله به این جامعه اضافه می‌شود، توازن در آن محله تغییر می‌کند، یعنی اشخاص خوب احساس می‌کنند گفتمان‌شان در آن منطقه گفتمان برتر شده و خود به خود بعد از مدت کوتاهی محله تغییر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: بی‌تردید در این فضا تربیت بهتر اتفاق می‌افتد و اصلاحات با ساختارهای خوبی شکل گرفته و جریانی که مدنظر ما است، بهتر شکل می‌گیرد، لذا وجود پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

میرمحمدیان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی لایه‌های مختلفی دارد، عنوان کرد: بخشی از این لایه‌ها شامل آسیب‌هایی چون طلاق، اعتیاد و … است اما همه این آسیب‌ها معلول اتفاقاتی است که به قبل از خود باز گشته و مواردی چون از بین رفتن هویت محلی، ضعیف شدن پیوندهای اجتماعی و… از جمله مواردی است که به از بین رفتن کنترل اجتماعی منجر می‌شود.

وی گفت: اگر در یک محله کنترل اجتماعی قوی و گفتمان حاکم بر محله گفتمان مثبتی باشد، جلوی بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی را خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار محله در کشور وجود دارد که اگر بتوانیم در همه این محله‌ها این ساختار و مدل محله‌محور را حتی در طولانی‌مدت حاکم کنیم و این انسجام اجتماعی حول امام و حول مسجد تقویت شود، توانسته‌ایم به هدف خود دست یابیم.

میرمحمدیان خاطرنشان کرد: این طرح به مدت سه سال است که آغاز شده و تا به امروز نتایج خوبی از این طرح به دست آمده که امیدواریم این روند موفقیت‌آمیز تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4993643/اجرای-طرح-امام-محله-نتایج-خوبی-داشته-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید